title
کد خبر: 198817
00
مصرف این مواد غذایی سلامت روانی دانش آموزان را تضمین می کند

بررسی های جدید انجام شده توسط محققان انگلیسی نشان داد که مصرف صبحانه مغذی و همچنین میوه و سبزیجات توسط نوجوانان نه تنها بر سلامت جسمی آن ها تاثیرات مشخصی دارد، بلکه سبب بهبود وضعیت روانی و خلق و خوی آن ها می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، نتایج یک پژوهش جدید بین المللی نشان می دهند که مصرف بیشتر میوه و سبزیجات در دانش آموزان دبیرستانی، به طور قابل توجهی با سلامت روانی آن ها ارتباط دارد. همچنین بر اساس این یافته ها، خوردن صبحانه و ناهار مغذی باعث بهبود وضعیت بهزیستی عاطفی در دانش آموزان طیف های سنی مختلف می گردد.

امروزه، سلامت روانی ضعیف به عنوان یک مساله مهم در بین جوانان دنیا مطرح است و داده های آماری نشان می دهند که شیوع آن رو به افزایش است. مشکلات روحی و روانی نوجوانان اغلب در بزرگ سالی نیز ادامه یافته و مشکلات متعددی را رقم می زنند.

در مطالعه فوق، محققان دانشگاه آنگلیای شرقی انگلستان، اطلاعات مربوط به حدود 11 هزار دانش آموز را از بیش از 50 مدرسه در نورفولک انگلستان بررسی کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این افراد در گروه های سنی مختلفی قرار داشتند.

نتایج این بررسی ها نشان داد که مصرف بیشتر میوه و سبزیجات به طور قابل توجهی با کسب نمرات بالاتر سلامت روان مرتبط بود. همچنین طبق نتایج فوق، خوردن صبحانه و نوع آن نیز به طور قابل توجهی با بهزیستی روانی ارتباط دارد.

در مقابل، مصرف نوشابه های انرژی زا به عنوان جایگزین صبحانه با نمرات بهداشت روانی بسیار پایینی همراه بود. این نمرات حتی کمتر از آن کودکانی بود که اصلا صبحانه نمی خوردند.

به گفته مجریان این پژوهش، «تغذیه به عنوان یک عامل بالقوه قابل اصلاح، چه در سطح فردی و چه در سطح اجتماعی، می تواند به عنوان یک هدف مهم بهداشت عمومی برای بهبود بهزیستی روانی دوران کودکی مطرح باشد».

آن ها می افزایند: «انجام چنین مطالعه ای می تواند انگیزه دیگر محققان را برای انجام تحقیق بیشتر در این خصوص افزایش داده و به اصلاح سیاست های بهداشت عمومی کمک نماید».به گزارش سیناپرس، نتایج تحقیق مورد اشاره فوق در مجله BMJ Nutrition Prevention & Health منتشر شده اند.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز