title
کد خبر: 19258
00
فواید مولتی ویتامین ها برای خانم ها

مصرف مولتی ویتامین ها به خانم ها کمک می‌کند از ابتلا به بیماری‌های قلبی محفوظ بمانند.

به گزارش بهداشت نیوز، مصرف مولتی ویتامین ها به خانم ها کمک می‌کند از ابتلا به بیماری‌های قلبی محفوظ بمانند.البته مصرف مولتی‌ویتامین ها در خانم هایی که دچار بیماری‌های قلبی شده‌اند، تاثیری زیادی ندارد.

به طور کلی تحقیقات نشان می‌دهد خانم هایی که مولتی‌ویتامین مصرف می‌کنند، در کل عادات سالم‌تری دارند. آن‌ها معمولا کم‌تر سیگار می‌کشند، فعالیت بدنی بیش‌تری دارند و رژیم غذایی سالم‌تری را انتخاب می‌کنند.

حتی اگر این موارد را در نظر بگیریم، باز هم نمی‌توانیم از تاثیر مستقیم مصرف مولتی‌ویتامین ها بر سلامت خانم ها چشم پوشی کنیم.

خواص و مضرات مولتی ویتامین‌ ها

در کشورهای صنعتی مصرف مولتی‌ویتامین‌ها بسیار گسترده است. تقریبا نیمی از بزرگسالان آمریکایی به طور مرتب مولتی ویتامین مصرف می‌کنند.

برای بررسی رابطه بین مصرف ویتامین ها و پیشگیری از بیماری‌های قلبی در خانم ها، مطالعه‌ای را روی ۳۱ هزار و ۶۷۱ خانم که سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی را نداشتند و دو هزار و ۲۶۲ خانم که به بیماری‌های قلبی دچار شده بودند انجام دادند. این خانم ها بین ۴۹ تا ۸۳ سال سن داشتند و تقریبا ۶۰ درصد از هر دو گروه، از مکمل‌ها استفاده می‌کردند.

این تحقیقات نشان داد خانم هایی که از مولتی‌ویتامین و دیگر مکمل‌ها استفاده می‌کنند، با احتمال ۲۷ درصد کم‌تر به حمله قلبی دچار می‌شوند. اما خانم هایی که دچار بیماری‌های قلبی هستند، میزان پیشگیری از حمله قلبی در اثر خوردن مکمل‌ها، فقط ۱۴ درصد است.

به این ترتیب می‌توان گفت خانم هایی که دچار بیماری‌های قلبی نشده اند، در صورت مصرف مکمل های غذایی با احتمال کم‌تری دچار حمله قلبی می‌شوند، اما تاثیر مکمل‌ها در خانم هایی که سابقه بیماری‌های قلبی را دارند، بسیار کم‌تر است.

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.