title
کد خبر: 191808
00
موشها چه بیماریهای به انسان انتقال می دهند؟

موش ها حیوانات کوچک و چندش آوری هستند که ناقل هزاران بیماری مختلف به انسان هستند. دامنه آسیب هایی که این جانداران کوچک به انسان ها وارد می کند به قدری زیاد است که می توان ادعا داشت که آن ها یکی از خطرناک ترین جانداران برای انسان ها به شمار می روند.

به گزارش بهداشت نیوز، موش ها حیوانات کوچک و چندش آوری هستند که ناقل هزاران بیماری مختلف به انسان هستند. دامنه آسیب هایی که این جانداران کوچک به انسان ها وارد می کند به قدری زیاد است که می توان ادعا داشت که آن ها یکی از خطرناک ترین جانداران برای انسان ها به شمار می روند. موش هایی که راه ورود به منازل می یابند از مواد غذایی موجود در خانه تغذیه می کنند. تماس آن ها با مواد غذایی باعث انتقال بیماری از طریق مواد غذایی به ما می شود.  علاوه بر اینها، جویدن سیم های برق وتلفن و ایجاد آسیب به وسائل برقی و ... از دیگر آسیب هایی است که این جانداران می توانند به ما وارد کنند. در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با بیماری های مختلف که از طریق این جانداران به ما منتقل می شوند، آشنا کنیم و درباره اهمیت سمپاشی موش بیشتر صحبت کنیم. چگونگی سم پاشی موش را در همین مقاله به شما می آموزیم.

روش های انتقال بیماری از موش به انسان

  1. یکی از روش های انتقال بیماری از موش به انسان، گزیده شدن توسط این جونده است. چنانجه شما توسط این موجودات موذی گاز گرفته شوید، ممکن است به بیماری مبتلا شوید. بیماری هایی چون تولارمی ،طاعون ،یرقان و تب راجعه و ...
  2. یکی دیگر از روش های انتقال بیماری به انسان، ورود مدفوع موش ها به داخل بدن است. همان طور که پیش تر اشاره شد، موش ها از مواد غذایی داخل منزل تغذیه می کنند. در همین حین ممکن است مدفوع آن ها به مواد غذایی نفوذ پیدا کند و با مصرف این مواد ما به بیماری مبتلا شویم. بیماری هایی هم چون لپتوسپیروز ،مسمومیت های غذایی ناشی ازسالمونلاها و انتقال انگل هایی مثل همینو لییپس نانا و همینو لییپس دیمی نوتا و ...
  3. روش های دیگری برای انتقال بیماری از این موجودات به انسان ها وجود دارد اما به این علت که عمومیت کمتری دارند، در این مقاله از توضیح اضافی درباره آن ها خودداری می کنیم.

تولارمی Tularemia یکی از خطرناک ترین بیماری های منتقل شده از موش به انسان

تولارمی یکی از بیماری حاصل فرانسیلا تولارنسیس می باشد. این بیماری شیوع زیادی ندارند اما عارضه های زیادی را برای افراد مبتلا ایجاد می کند. اتولارمی به شیوه های متنوعی به انسان ها منتقل می شود اما می توان ادعا داشت که رایج‌ترین راه انتقال آن تماس پوست یا غشاهای موکوسی با خون یا بدن حیواناتی همچون موش می باشد. در ابتدا شروع این بیماری افراد دچار علائمی هم چون آنفولانزا می شوند. علائمی چون تب، لرز، سردرد، درد عضلانی و ... . اما رفته رفته این بیماری در بدن پیشرفت پیدا می کند و علائم شدیدتری در بدن بیماری پیدا می شود. این بیماری به طور کلی شامل چند فرم است:

  1. دهانی-حلقی
  2. تیفوئیدی
  3. غده‌ای
  4. زخم-غده‌ای
  5. چشمی

ساده ترین راه برای پیشگیری از مبتلا شدن به تولارمی سمپاشی موش می باشد. سم پاشی موش یکی از ضروری ترین کارهایی است که خانه ها مسکونی، هتل ها، بیمارستان ها و ... موظف اند در سال حداقل یک بار آن را انجام دهند. فراموش نکنید که پیشگیری بهتر از درمان است. هزینه کردن برای سمپاشی موش بسیار به صرفه تر از هزینه کردن برای درمان بیماری تولارمی می باشد.

تب های خونریزی دهنده یاHaemorrhagic fevers یکی از عوارض ناشی از بی توجهی به سمپاشی موش

بیماری کنگو کیا همان تب های خونریزی دهنده از دیگر بیماری هایی می باشد که منشا اصلی انتقال آن به انسان ها حیوانات و موش ها شناخته شده اند. این بیماری با روش هایی همچون  گزش کنه، موش و ... یا تماس با مایعات یا ترشحات بدن حیوانات به بدن انسان وارد شده و بعد از مدتی علائم خود را نشان می دهد.
حتما تا به حال شنیده اید که شخصی مبتلا به تب خونریزی‌دهنده یا همان بیماری کنگو  شده باشد. لازم است بدانید که این بیماری علائم سخت و  شدیدی به همراه دارد و مرگ و میر حاصل از آن بیش از 30 درصد می باشد و شیوع بیمارستانی آن نیز بسیار بالا است.
تا به الان هنوز هیچ نوع واکسنی برای پیشگیری از مبتلا شدن به این بیماری کشف نشده است و پزشکان ساده ترین راه برای پیشگیری را طعمه گذاری برای موش معرفی کرده اند. البته توصیه ما به شما این می باشد که در کنار امحاء موش ، به سمپاشی حیوانات موذی دیگر هم بپردازید.

سم پاشی موش را جدی بگیرید تا به هاری Rabies مبتلا نشوید

زمانیکه اسم هاری می آید بسیار از افراد بر این گمان که این بیماری از طریق سگ ها منتقل می شود. کاملا درست است هاری یکی از بیماری های انتقال یافته از سگ به انسان است اما تنها این سگ ها نیستند که می توانند هاری را منتقل کنند.
امکان انتقال به انسان توسط جوندگان وجود دارد که موش ها هم در همین دسته قرار می گیرند. طبق گزارش "اتحاد جهانی علیه هاری" در هر سال حدود 90 نفر در ایران بر اثر بیماری هاری جان خود را از دست می دهند که تنها 35 درصد این رقم به گزیده شدن توسط سگ ها اختصاص دارد!
موش ها موجودات کوچکی هستند که می توانند به سادگی جان شما را بگیرند. هرساله طبق زمان های معین طمعه گذاری موش را انجام دهید. غافل شدن از سم پاشی موش می تواند عواقب ناگزیزی را برای شما به همراه داشته باشد.

چگونه موش ها را از زندگی خود ریشه کن کنیم؟

اگر تنها یک موش وارد منزل شما شده باشد، بهترین راه استفاده از تله های مختلف برای گرفتن و کشتن آن موش است. اما در اکثر اوقات موش ها در خانه ما تولید مثل می کنند. در این صورت است که باید اقدامات مرتبط با طعمه گذاری موش را آغاز کنیم. سم پاشی موش کار ساده ای نیست که هر شخص خودش به تنهایی بتواند سمپاشی موش را انجام دهد. برای این کار بهتر است از یک شرکت سمپاشی موش کمک بگیریم. چرا که:

  1. این شرکت ها از افراد متخصص برای سم پاشی موش استفاده می کنند.
  2. ما به تنهایی نمی توانیم سم مناسب برای سم پاشی را تهیه کنیم. شرکت های سم پاشی موش از بهترین سم ها برای نابودی موش ها استفاده می کنند.
  3. استشمام بخارات حاصل از سم برای بدن به شدت مضرر است و افراد برای سم پاشی موش باید از لباس های مخصوصی استفاده کنند که قیمت آن ها بالاست.
  4. و ...

بهترین شرکت سمپاشی موش در تهران

کیان پاک یکی از بهترین شرکت های تخصصی مبارزه با موجودات موذی در تهران بزرگ می باشد که به سراسر تهران خدمات سمپاشی، سمپاشی موش ، کنه، مورچه و ... ارائه می کند. شما می توانید با شماره های درج شده در همین مقاله تماس گرفته و سفارشات خود برای سمپاشی منازل، باغ ها، هتل ها و ... ثبت کنید.

به علاوه قیمت، کیفیت و زمان ارائه خدمات این شرکت، بهتر از تمام رقبا است. یعنی اینکه شما می توانید با پرداخت کمترین قیمت، بهترین خدمات سمپاشی را در کمترین زمان داشته باشید.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز