title
کد خبر: 190676
00
یادداشت دکتر خلیل علی محمد زاده:
 انتخابات ۱۴۰۰ ایران تجلی اوج درک سیاسی و شجاعت مردم

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور ایران در میانه ی آتش سنگین عناصر و رسانه های دشمنان خارجی و تفرقه افکنان داخلی و علی رغم وجود تحریم ها و اپیدمی کووید -۱۹ به خوبی برگزار شد، گر چه معتقدم اگر وزارت کشور با دقت و برنامه ریزی بهتری عمل می کرد، مشارکت ۵ تا ۷ درصد در کل افزایش می یافت.

به گزارش بهداشت نیوز، سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور ایران در میانه ی آتش سنگین عناصر و رسانه های دشمنان خارجی و تفرقه افکنان داخلی و علی رغم وجود تحریم ها و اپیدمی کووید -۱۹ به خوبی برگزار شد، گر چه معتقدم اگر وزارت کشور با دقت و برنامه ریزی بهتری عمل می کرد، مشارکت ۵ تا ۷ درصد در کل افزایش می یافت.

واقعیت این است که در هیچ انتخاباتی برای ایران تاکنون کمپین های تحریم در خارج و داخل تا این حد هماهنگ و فعال و مصر نبودند.

اما مردم بصیر و هوشیار ایران با سه نه ی بزرگ شامل؛ نه به تخریب ها، تهمت ها و توهین ها چه در شبکه های خارجی و چه داخلی، نه به وعده های یارانه ای، پولی و نقدی نامزدها که بعضا منطقی و عملی به نظر نمی رسید و نه به فساد، رانت و فامیل بازی و جناح بازی، دست به یک انتخاب اصلح و واقعی زدند و این حاکی از اوج درک سیاسی، جوانمردی و شجاعت مردم عزیز ایران است.

اما روایت این تصویر، نمایش آمار مشارکت مردم استان های مختلف ایران است؛

- سه استان زیر ۴۰ درصد

فارس، تهران و کردستان

- هشت استان ۴۰ تا ۵۰ درصد

البرز، اصفهان، آذربایجانشرقی و غربی، کرمانشاه، خوزستان، لرستان و مرکزی

-دوازده استان ۵۰ تا ۶۰ درصد

همدان، چهار محال بختیاری، زنجان، قزوین، قم، سمنان، اردبیل، خراسان رضوی، گیلان، هرمزگان، یزد، بوشهر

- هفت استان ۶۰ تا ۷۰ درصد

مازندران، کرمان، گلستان، کهگیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان، ایلام و خراسان شمالی

- یک استان بیش از ۷۰ درصد

خراسان جنوبی

صرف نظر از میزان مشارکت مردم در این انتخابات باید گفت که درجه آگاهی مردم در انتخاب نامزد مورد نظر، از کیفیت بالایی برخوردار بود و در نهایت آیت الله سید ابراهیم رئیسی با نزدیک به ۶۰ درصد آرا و قریب به ۱۸ میلیون رای به ریاست جمهوری مردم ایران برگزیده شد. اگر چه دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی کوشیدند که انتخاب را غیررقابتی و از پیش تعیین شده معرفی کنند، ولی واقعیت غیر از این است و پیروزی در یک رقابت جانانه و نفس گیر حاصل شد.

پیروزی این عالم وارسته، بااخلاق، باتقوی، بابرنامه و باکارنامه را تبریک عرض می نمایم. ان شاءالله حاصل این انتخاب، تشکیل دولتی پرکار، انقلابی و کارآمد خواهد بود، تا به نگرانی ها، بی اعتمادی ها و ناامیدی ها پایان دهد.

دکتر خلیل علی محمد زاده

شامگاه روز یکشنبه 30 خردادماه 1400

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز