title
کد خبر: 190281
00
هزینه ارتودنسی دندان های فک بالا

در بعضی از افراد وجود مشکلاتی در فک بالا مانند جلو بودن فک، باز بودن بین دندان ها یا نامنظم بودن آن ها باعث ایجاد چهره‌ ای ناخوشایند می گردد. معمولاً برای رفع این مشکلات نیاز به انجام ارتودنسی فک بالا می باشد که برای انجام این کار حتماً به پزشک متخصص و مجرب مراجعه نمایید تا دندان های زیبا و یکدست داشته باشید.

به گزارش بهداشت نیوز، در بعضی از افراد وجود مشکلاتی در فک بالا مانند جلو بودن فک، باز بودن بین دندان ها یا نامنظم بودن آن ها باعث ایجاد چهره‌ ای ناخوشایند می گردد. معمولاً برای رفع این مشکلات نیاز به انجام ارتودنسی فک بالا می باشد که برای انجام این کار حتماً به پزشک متخصص و مجرب مراجعه نمایید تا دندان های زیبا و یکدست داشته باشید.

جلو بودن فک از مشکلاتی است که در بعضی از افراد دیده می‌ شود و باعث ایجاد چهره‌ ای ناخوشایند در آن ها می‌ گردد که این مشکل با استفاده از ارتودنسی به راحتی قابل درمان است. میزان هزینه هایی که برای ارتودنسی تعیین می‌ شود به عواملی مانند تجهیزات مورد استفاده، شرایط دندان‌ های بیمار و متخصص انجام این کار بستگی دارد. برای انجام ارتودنسی مراجعه به پزشک متخصص و باتجربه در این زمینه ضروری می باشد تا از بروز عوارض به آن جلوگیری شود. در این مطلب می خواهیم در مورد هزینه ارتودنسی فک بالا توضیحاتی ارائه دهیم.

ارتودنسی فک بالا چه مراحلی دارد؟

به طور کلی می‌ توان گفت یکی از تاثیرگذارترین روش‌ ها که از قدیم برای زیبایی و مرتب کردن دندان‌ ها استفاده شده است ارتودنسی نام دارد. برای انجام این کار از وسایل و تجهیزاتی خاص استفاده می‌ کنند و با ایجاد فشاری مناسب باعث نظم بخشیدن به دندان ها می گردند.

برای انجام ارتودنسی فک بالا ابتدا باید به پزشک متخصص و مجرب مراجعه نمایید.  پس از معاینه و بررسی دندان ها و مشاوره ایی با پزشک داشته باشید در مورد نحوه انجام ارتودنسی و نوع ارتودنسی مورد استفاده صحبت کنید‌.

پس از انجام این مشاوره مرحله قالب گیری انجام می گردد تا پزشک بتواند ابعاد فک بیمار و دندان‌ های آن را مشخص نماید. زیرا باید با توجه به ابعاد تعیین شده نوع براکت و تعداد مورد نیاز مشخص گردد. معمولاً برای ارتودنسی فک بالا از براکت های فلزی یا سرامیکی استفاده می گردد.

پس از انجام مرحله قالب‌ گیری پزشک اقدام به جرم گیری دندان ها می نماید که در این مرحله از مواد خاصی برای تمیز کردن دندان ها استفاده می گردد. برای انجام جرم‌ گیری ابتدا پزشک با استفاده از دستگاه های مخصوص و ویژه بخاری را با فشار مشخصی به دندان ها وارد می کند. این کار باعث می‌ شود که پزشک بتواند جرم و پلاک های ایجاد شده بر روی دندان را به راحتی تمیز نماید.

پس از جرم گیری کامل دندان‌ ها، برکت ها به صورت جداگانه با استفاده از چسب مخصوصی روی دندان‌ ها قرار داده می شود. توجه داشته باشید که چسب مورد استفاده برای نصب براکت ها در افراد مختلف متفاوت است و با توجه به جنس دندان شخص تعیین می‌ گردد. در بعضی از افراد براکت و سیم همزمان نصب می شود. اما در بعضی دیگر از افراد ممکن است برای نصب براکت و سیم فاصله یک روزه نیاز باشد. زیرا ممکن است پزشک بخواهد براکت ها به یک دوام نسبی برسند، تا توانایی سیم‌ کشی را داشته باشند که این کار می‌ تواند باعث ایجاد یک فشار ملایم و دائمی بر روی دندان‌ ها شود.

هزینه ارتودنسی دندان های فک بالا

هزینه ارتودنسی فک بالا چقدر است؟

یکی از مواردی که در زمان مشاوره با پزشک به آن پرداخته می‌ شود نوع ارتودنسی فک بالا می باشد که این مورد می‌ تواند در تعیین هزینه ها تاثیر گذار باشد. مثلا انواع ارتودنسی فک بالا که متحرک یا ثابت، ارتودنسی نامرئی یا شفاف، ارتودنسی پشت دندان و ارتودنسی دیمون می باشد که برای هر کدام تعرفه‌ هایی به صورت جداگانه تعیین شده است.

در بیشتر مواقع انجام ارتودنسی فک بالا نسبت به ارتودنسی فک پایین هزینه‌ های بیشتری برای بیمار خواهد داشت. اما نمی توان گفت که این یک اصل ثابت می باشد و در بعضی از بیماران ممکن است متغیر یا برعکس باشد.

همچنین یکی دیگر از مواردی که در تعیین هزینه‌ های ارتودنسی نقش بالایی دارد تجهیزات مورد استفاده توسط دندانپزشک می باشد.

در صورتی که دندان‌ های بیمار نیاز به هدگیری داشته باشد هزینه جداگانه این برای این کار در نظر گرفته می‌ شود.

البته ممکن است بعضی از افراد دارای دندان های نهفته باشند که در این صورت به دلیل حساسیت دندان های نهفته هزینه ارتودنسی فک بالا نسبت به زمان های دیگر افزایش پیدا می کند.

در بعضی مواقع ممکن است که براکت نصب شده بر روی دندان دچار آسیب یا شکستگی شود که در این زمان نیاز به تعویض براکت می باشد بنابراین هزینه اضافی برای فرد خواهد داشت.

هزینه ارتودنسی دندان های فک بالا

نحوه محاسبه هزینه‌ های ارتودنسی فک بالا:

به طور کلی اگر شما به بهترین و باتجربه ترین متخصص ارتودنسی نیز مراجعه کنید هزینه ها به صورت چند مرحله‌ ای برای شما محاسبه خواهد شد. انجام ارتودنسی اقساطی باعث می شود که بیمار فشار کمتری برای پرداخت هزینه ها احساس کند. و هزینه ها را تا زمان تکمیل شدن پروسه درمان در چند مرحله پرداخت نماید.

البته در اکثر کلینیک های دندانپزشکی حدود یک سوم کل ارتودنسی فک بالا در اولین جلسه درمان دریافت خواهد شد و پزشک برای هزینه‌ های باقیمانده اقساطی را به صورت ماهانه تعیین می‌ کند.

یکی از مهم ترین عواملی که در هنگام ارتودنسی فک بالا باید به آن توجه شود مشکلات مربوط به دندان می باشد. در صورتی که فرد دچار دندان‌ های پوسیده یا خراب باشد باید ابتدا آن ها را ترمیم کرده یا اگر که دندان اضافی وجود دارد برای کشیدن آن اقدام کند. سپس برای انجام ارتودنسی آماده شود.

برای یافتن لیست متخصصین ارتودنسی اصفهان شاید نیاز به صرف زمان زیادی داشته باشید اما ما می توانیم یکی از بهترین متخصصین ارتودنسی اصفهان را به شما معرفی کنیم دکتر محمد علی ناصری متخصص ارتودنسی در اصفهان است.

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی اصفهان و تعرفه های آن با شماره تماس مطب دکتر ناصری تماس بگیرید و نوبت خود را هم ثبت کنید.

راه های ارتباط :

www.drmohammadnaseri.com

09130211313

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز