title
کد خبر: 190086
00
جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) – هزینه و نکاتی که باید بدانید

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی پلک ، یک عمل جراحی حدودا دو ساعته برای بهبود ظاهر پلک‌ها است. این عمل می‌تواند روی هردو پلک بالایی و پایینی یا تنها یکی از آن‌ها انجام شود. عمل بلفاروپلاستی هم برای زیبا شدن چشم ها و هم برای درمان افتادگی پلک و مشکلات بینایی انجام میشود.

 

به گزارش بهداشت نیوز، جراحی پلک یا بلفاروپلاستی پلک ، یک عمل جراحی حدودا دو ساعته برای بهبود ظاهر پلک‌ها است. این عمل می‌تواند روی هردو پلک بالایی و پایینی یا تنها یکی از آن‌ها انجام شود. عمل بلفاروپلاستی هم برای زیبا شدن چشم ها و هم برای درمان افتادگی پلک و مشکلات بینایی انجام میشود

در عمل جراحی پلک پوست و چربی های اضافی پلک بالا یا پایین که در اثر افزایش سن ایجاد شده برداشته شده و در نتیجه موجب از بین رفتن چین و چروک و درمان افتادگی پلک میشود،عمل بلفاروپلاستی نیازی به بیهوشی و بستری شدن ندارد و با استفاده از بی حسی موضعی انجام میشود ، عوارض بعد از عمل معمولا طی چند روز کاملا خوب میشود و دوره نقاهت بلفاروپلاستی فقط چند هفته است

اگر جراحی پلک توسط پزشک متخصص و باتجربه و در کلینیک معتبر انجام شود بعد از این دوره ده روزه هیچ عارضه ای نخواهد داشت و نتیجه آن دائمی است.

چرا جراحی پلک ( بلفاروپلاستی )

بسیاری از متقاضیان عمل جراحی پلک به علت افتادگی پلک یا پوست اضافه پلک ها این عمل را انجام میدهند ، برخی افراد که به صورت مادرزادی یا در اثر افزایش سن دچار پف پلک  میشوند سراغ عمل بلفاروپلاستی میروند گاهی اوقات افتادگی پلک موجب تاری دید و اختلال بینایی میشود و برخی افراد به خاطر درمان افتادگی پلک و حل مشکل بینایی این جراحی را انجام میدهند، در این صورت با عمل بلفاروپلاستی پلک ، پوست اضافی ، عضلات و بافت چربی از نواحی پلک بالا یا پایین برداشته میشود گاهی هم با توجه به نوع افتاگی و تشخیص پزشک تنها پوست اضافی از پلک برداشته می‌شود.

اگر افتادگی پلک با افتادگی ابرو همراه باشد این عمل با لیفت همزمان ابرو انجام خواهد شد

به طور کلی دو نوع عمل بلفاروپلاستی در کلینیک های بلفاروپلاستی انجام میشود بلفاروپلاستی زیبایی یا بلفاروپلاستی درمانی که در زیر انواع عمل های جراحی پلک را بررسی خواهیم کرد :

بلفاروپلاستی زیبایی

بلفاروپلاستی زیبایی میتواند ظاهری جذاب و جوان به صورت شما هدیه دهد و یکی از بهترین راه های جوان سازی چشم برای همیشه است ، افرادی که در اثر افزایش سن و تجمع چربی پلک بالایی آنها دچار افتادگی شده یا پلک پایینی پف کرده و متورم شده ، همچنین افرادی که به صورت مادرزادی دچار افتادگی پلک یا پف پلک هستند میتوانند با بلفاروپلاستی زیبایی این مشکل را برای همیشه برطرف کنند

متخصصان مختلفی مجاز به انجام جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی ) هستند. متخصصان چشم، جراحان پلاستیک می‌توانند جراحی پلک زیبایی را انجام دهند.

بلفاروپلاستی درمانی

بلفاروپلاستی درمانی برای آن دسته از افرادی انجام میشود که دارای مشکلی در پلک ها یا ساختار پلک دارند ، این دسته از جراحی پلک از دیدگاه پزشکی ضروری یا مهم هستند.

گاهی اوقات پوست اضافی پلک ها به حدی آنها را سنگین کرده که دید فرد دچار مشکل شده ،گاهی هم تورم پلک بالا یا پایین ، عینک زدن و یا قراردادن لنز طبی را  برای فرد دشوار میکند که در این صورت از جراحی پلک برای رفع مشکل استفاده میشود ، درمان التهابات پوستی ناشی از قرار گرفتن چین های پلک روی هم ،از دیگر کاربرد های بلفاروپلاستی درمانی است ،همچنین در برخی بیماران پوست اضافی پلک ها به حدی پلک را سنگین میکند که فرد ناچار است برای بالا نگه داشتن پلک ازعضلات پیشانی استفاده کند و دچار خستگی و ناراحتی عضلات پیشانی میشود که با جراحی پلک قابل درمان است

همانند بلفاروپلاستی زیبایی، جراحی درمانی پلک هم می‌تواند توسط متخصصان چشم و جراحان زیبایی انجام شود.

 

اکیدا توصیه میشود حتما عمل بلفاروپلاستی زیبایی یا درمانی توسط متخصص چشم با تجربه و ماهر که به تکنیک های جراحی پلاستیک مسلط هست انجام دهید تا این عمل بدون جای اسکار و بخیه انجام شود.

 

جراحی پلک یا عمل بلفاروپلاستی چه کاربردهایی دارد ؟

روی هم رفته کاربردهای جراحی پلک به شرح ذیل است

  • درمان افتادگی پوست یا شلی پوست پلک بالا که باعث ایجاد چین و چروک روی پلک میشود
  • درمان افتادگی پلک ناشی از سنگینی پوست اضافه که باعث اختلال در بینایی فرد می‌شود.
  • برطرف کردن پف و تورم پلک‌ها؛
  • از بین بردن پف و تورم زیر چشم؛
  • رفع افتادگی پلک پایین که باعث بیشتر دیده شدن نواحی سفید چشم در زیر قرنیه می‌شود.
  • از بین بردن پوست اضافی و رفع چین و چروک‌های ظریف پلک پایین

 

چه کسانی مناسب برای عمل جراحی پلک هستند ؟

به طور کلی اگر پوست اطراف چشم‌هایتان متورم و افتاده به نظر می رسد، جراحی بلفاروپلاستی انتخابی خوبی برای جوانسازی صورت شماست. اما قبل از اقدام برای جراحی پزشک باید ابتدا اطمینان حاصل کند که افتادگی یا تورم ناشی از افزایش سن است و فرد دچار ادم یا آلرژی نشده است.همچنین افرادی که دچار اختلالات انعقادی، یا بیماری های ویروسی (مانند ایدز و هپاتیت ) هستند یا افرادی که از مشکلات ضعف سیستم ایمنی،دیابت کنترل نشده، پرکاری تیرویید و فشار خون کنترل نشده، ناراحتی قلبی رنج میبرند کاندید مناسب برای جراحی پلک نیستند و باید به روش دیگری افتادگی پلک یا پف پلک خود را درمان کنند.

باتوجه به اینکه مصرف دخانیات در روند بهبودی اختلال ایجاد میکند ، افراد سیگاری یا کسانی که به طور منظم دخانیات مصرف میکنند نمیتوانند این جراحی را انجام دهند و به همین دلیل پزشک متخصص بلفاروپلاستی توصیه میکند که حداقل برای چند هفته پیش از جراحی از مصرف دخانیات پرهیز کنید

حتی متخصص‌ترین و قدرترین جراحان نیز وقتی علت تورم پلک‌ها ابتلا به رماتیسم و یا بیماری‌های ژنتیکی باشد، این عمل را انجام نمی‌دهند و در عوض به شما توصیه خواهند کرد، بیماری‌ای که دچارش هستید را به هر روش ممکن درمان کنید.

هزینه جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چقدر است؟

هزینه جراحی پلک در معتبر ترین کلینیک بلفاروپلاستی ایران حدودا 5  تا 8 میلیون تومان است و این هزینه باتوجه به نوع درمان ،نیاز ها و اهداف شما متفاوت است ، مثلا اگر بلفاروپلاستی برای هر دو پلک بالا و پایین انجام شود هزینه بیشتر و اگر فقط برای یک پلک انجام شود هزینه کمتر خواهد بود همچینین اینکه اگر همزمان نیاز باشد لیفت ابرو انجام شود قیمت جراحی پلک کمی تغییر خواهد کرد

اگر پزشک شما تایید کند که بینایی شما دچار اختلال شده و نیاز به بلفاروپلاستی درمانی دارید ، بیمه هزینه عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک را پرداخت خواهد کرد

همچنین کلینیک بلفاروپلاستی باتوجه به سابقه پزشک،میزان تخصص و مهارت پزشک ، تجهیزات مورد استفاده قیمت های متفاوتی را برای عمل بلفاروپلاستی در نظر میگیرند.

اکیدا توصیه میکنیم این عمل حساس را توسط پزشک متخصص بلفاروپلاستی و فقط در کلینیک های معتبر که دارای مجوز از وزارت بهداشت هستند انجام دهید

پس از جراحی پلک نیازی به بستری شدن نیست و می‌توانید بلافاصله به خانه بروید. به همین خاطر هزینه‌ای از بابت بستری شدن نخواهید داشت.

آنچه باید قبل از  جراحی پلک بدانید:

در این عمل جراحی از بی حسی موضعی استفاده خواهد شد. در بی‌حسی موضعی، داروی بی‌حسی به نواحی پیرامون چشم شما تزریق می‌شود. گاهی برای راحتی بیشتر، داروی آرامبخشی به شکل خوراکی یا تزریقی دریافت خواهید کرد.

روز قبل از مراجعه به کلینیک پزشک معالج از شما میخواهد که مراقبت های زیر را انجام دهید

  • از مصرف داروهای رقیق کننده‌ی خون، داروهای ضد انعقادی (مثل آسپرین) و مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن به مدت ۱ تا ۲ هفته پیش از عمل پرهیز کنید (این داروها خطر خونریزی را بیشتر می‌کنند)
  • اگر داروی فشار خون یا داروی ضروری دیگر مصرف میکنید صبح روز جراحی آن را با کمی آب میل کنید .
  • در روز جراحی هیچگونه آرایشی روی صورت خود انجام ندهید.
  • برنامه ریزی کنید که بعد از جراحی شخصی شما را به منزل برگرداند و برای چند ساعت از شما مراقبت کند.

همانطور که گفتیم بعد از جراحی پلک نیازی به بستری شدن نیست؛ مگر این که علاوه بر بلفاروپلاستی، جراحی زیبایی دیگری هم روی صورت شما انجام شود.

عمل جراحی پلک چگونه انجام میشود ؟

بلفاروپلاستی می‌تواند بر پلک بالایی، پلک پایینی یا هردوی آن‌ها انجام شود.

در طی عمل جراحی، برش‌هایی همسو با خطوط طبیعی پلک در زیر شکاف پلک فوقانی و کمی پایین‌تر از مژه‌های پلک پایینی ایجاد می‌شود. اگر پزشک متخصص به تکینیک های جراحی پلاستیک مسلط باشد و تجربه و مهارت کافی در این عمل داشته باشد، برش‌ها را به نحوی انجام میدهد که بعد از بهبودی کامل، به هیچ عنوان قابل مشاهده نخواهد بود. پیش از ایجاد برش‌ها، زمانی که روی تخت جراحی دراز کشیده‌اید، جراح به دقت محل‌هایی که باید پوست اضافی یا بالشتک‌های چربی‌شان برداشته شود را مشخص می‌کند.

برش به کمک ابزار جراحی دقیق انجام می‌شود و سپس محل زخم با استفاده از بخیه‌های بسیار ظریف یا چسب بافتی به نحوی بسته می‌شود که به ظاهر مد نظر خود برسید. این که چه مقدار از پوست اضافی، چربی‌ها یا عضلات پیرامون چشم باید حذف شوند، به نظر پزشک در حین جراحی و معاینات قبل ازعمل بستگی دارد. مواردی نظیر ساختار عضلانی صورت، ساختار استخوانی و تقارن ابروهای شما از جمله عوامل تعیین کننده هستند.

در صورت نیاز پزشک همزمان لیفت ابرو را برایتان انجام میدهد تا چین و چروک های ظریف باقیمانده هم از بین برود .

دوره نقاهت بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

بعد از جراحی، پزشک بر نواحی مورد نظر آنتی بیوتیک موضعی قرار می‌دهد تا خطر عفونت‌ها به حداقل برسد. معمولاً نیازی به پچ‌ها یا پانسمان‌های کامل چشم نیست.

  • در روز اول و دوم بعد از عمل باید هر یک ساعت یکبار  به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که تورم و کبودی‌ها به حداقل ممکن برسند.
  • برای تسریع روند بهبودی، بهتر است بعد از ۴۸ ساعت از کمپرس گرم استفاده کنید.

در مورد مصرف داروهای مسکن، بسته به شرایط شما، پزشک معالج توضیحاتی را خواهد داد. درد بعد از عمل برای بیشتر مراجعین ما به کمک مسکن‌های معمولی (بدون نسخه) کنترل می‌شود. در موارد نادر نیاز به مسکن‌های قوی‌تر وجود دارد که در آن صورت پزشک داروهای مناسب را برایتان تجویز خواهد کرد.

در چند روز ابتدایی ممکن است اطراف چشم کبود، متورم یا قرمز شود. این‌ها عوارض طبیعی عمل جراحی پلک هستند و جای نگرانی نیست. همچنین ممکن است سفیدی چشم شما قرمز شود که این مورد هم عارضه‌ای طبیعی محسوب می‌شود. رسیدن به بهبودی کامل چند هفته‌ای طول می‌کشد و در این مدت نباید از لوازم آرایشی چشم استفاده کنید.

برای استفاده از لنزهای طبی باید تا زمان خوابیدن تورم پلک صبر کنید. در حدی که لنز بدون اذیت در چشم قرار بگیرد. بعد از عمل می‌توانید از عینک استفاده کنید، فقط در گذاشتن و برداشتن عینک ملایمت به خرج دهید که نواحی اطراف چشم آسیب نبینند.

آیا بلفاروپلاستی یا جراحی پلک عوارض یا خطر دارد ؟

مهم‌ترین عارضه‌ای که ممکن است بعد از جراحی پلک دیده شود، عدم توانایی در کامل بستن چشم‌ها است. این عارضه معمولاً در عرض چند هفته بهبود می‌یابد. در این مدت باید از قطره چشمی، بخور و پانسمان چشم در طول شب استفاده کنید تا چشمانتان خشک نشود.

اگر این عمل توسط متخصص انجام نشود و در مراکز غیر معتبر و توسط تکنسین بی تجربه انجام شود خطرات زیر را دارد :

  • عفونت پلک
  • دوبینی
  • تشکیل اسکار یا جای زخم واضح
  • اشکال در قرارگیری پلک‌ها
  • کوتاه شدن پلک‌ها
  • عدم برداشت کامل پوست اضافه
  • بی‌حسی پلک‌ها

جراحی پلک در کلینیک بلفاروپلاستی VIP

کلینیک VIP مارال یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین کلینیک‌های بلفاروپلاستی در تهران است که با بیش از 20 سال سابقه کار ، 7000 نمونه عمل موفق را در سوابق حرفه ای خود دارد ، عکس های نمونه عمل های انجام شده و ویدئو رضایت مشتریان را میتوانید در وب سایت کلینیک بلفاروپلاستی clinic-vip.com بررسی کنید نوبت دهی و ویزیت به صورت رایگان انجام میشود و شما میتوانید برای اطلاع از هزینه دقیق عمل بلفاروپلاستی با شماره تلفن 44158011 -021  یا شماره واتس آپ 09120634472 تماس بگیرید تا باتوجه به میزان افتادگی پلک و نوع عمل مورد نیاز به شما مشاوره دهند.

آدرس: تهران، بزرگراه ستاری جنوب، بلوار فردوس غرب، خیابان ورزی جنوبی، کوچه هفدهم شرقی، ساختمان پزشکان رامیار، طبقه چهارم، کلینیک VIP مارال


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز