title
کد خبر: 189903
00
اهمیت رنگ در دکوراسیون داخلی!

شاید خیلی از ما در این دوران کرونا، درست زمانی که بیش از هر وقت دیگری در خانه ماندیم به فکر تغییر دکوراسیون داخلی خانه افتاده باشیم.

به گزارش بهداشت نیوز، شاید خیلی از ما در این دوران کرونا، درست زمانی که بیش از هر وقت دیگری در خانه ماندیم به فکر تغییر دکوراسیون داخلی خانه افتاده باشیم.

خیلی ها معتقدند ایده های زیادی برای تغییر دکوراسیون خانه دارند، آن ها با جا به جا کردن مبل ها و تغییر جای گلدان و تابلوها شروع می کنند. اما در نهایت می بینند که یا چیزی تغییر چندانی نکرده یا هارمونی خانه بیش از پیش به هم ریخته است. گاهی تغییر وسایل خانه یا جا به جایی های زیاد برای ما گران تمام می شود. لوازممان آسیب می بینند، چیزهایی می خریم که به کارمان نمی آیند و ناامید و خسته بیخیال تغییر دکوراسیون داخلی می شویم.

 

دست نکشید! دکوراسیون داخلی بیش از آن چه فکر می کنید در روحیات و خلق و خوی شما تاثیرگذار است. با یک برنامه ریزی درست و کمک از یک متخصص یا حتی با تحقیق و مطالعه کافی در این زمینه می توانید از پس تغییر دکوراسیون منزل زیبایتان برآیید!

 

طراحی داخلی مانند بسیاری از تخصص های دیگر می تواند کار بسیار سختی باشد. اما مردم از دور طراحی های زیبا را می بینند و آن را کاری آسان و لذت بخش تلقی می کنند. با این حال درک می کنیم که شاید خیلی از ما توان کمک از یک متخصص معماری و طراح دکوراسیون داخلی را نداشته باشیم. به همین دلیل تیم دکوطرح تصمیم گرفته تا فوت و فن طراحی دکوراسیون  نقش رنگ در دکوراسیون داخلی را به زبان ساده برای شما عزیزان شرح دهد، با ما همراه باشید!

 

تاثیرات عجیب رنگ در طراحی داخلی

همه ما به خوبی از تاثیرات عجیب و غریب رنگ ها و روانشناسی رنگ ها کم و بیش و تا حدودی آگاهیم.

هر یک از ما خصوصیات شخصی خودمان را داشته و احساساتمان را به سبک و سیاق خاص خود بیان می کنیم و هر کداممان رنگ خاصی را می پسندیم.

ویژگی های خیابان و کوچه ای که خانه ما در آن ها قرار دارد، ترکیب حجمی، نورگیری، تقسیم بندی فضاهای داخلی، مبلمان داخلی، نحوه رنگ بندی و حتی مقیاس به کار رفته همه و همه به عنوان فاکتورهای مهمی برای تعریف یک منزل متناسب با احساسات و هارمونی روح ما عمل می کنند.

 

ویژگی های فرهنگی، نوع روابط خانوادگی و حریم های اجتماعی و غیره از جمله عواملی هستند که نیاز های روحی و جسمانی ساکنین را تعریف می کنند و وظیفه یک طراح داخلی است که تعاملی محکم بین موارد یاد شده با جنبه های عملکردی فضا، برقرار سازد. پس به این نتیجه می رسیم که خانه ما فقط نباید دیوارهای سفید داشته باشد و می تواند رنگ و روی متفاوتی از خانه دیگران داشته باشد!

 

 

رنگ عاملی مهم در طراحی فضا هستند!

رنگ ها می توانند به شیوه های مختلف تاثیراتی بنیادین در زندگی بر جای گذارند که از جمله مهم ترین آنها می توان به تاثیر آنها بر احساسات ما اشاره کرد.

 

 

 

جهانی که انسان در آن زندگی می کند، متشکل از هزاران رنگ و تونالیته های مختلفی است که موجودات و اشیا را برای ما جذاب تر و حتی به گونه ای معنوی، عمیق تر نشان می دهند.

جهانی تک رنگ، با تونالیته های محدودی را با طبیعت اطراف خویش مقایسه کنید و یا خود ساکن شهری سیاه و سفید بدانید، همه چیز سیاه و سفید است. ماشین ها هیچ رنگ خاصی ندارند. خانه ها همه سفید و نقره ای هستند و هیچ نمای زیبایی نمی بینید.

معنای زندگی تغییر یافته و سردی و مردگی بر همه جا حاکم می شود. فضایی بی روح و عاری از هر جنب و جوشی که تشنه جرعه ای رنگ و لعابی تازه است. چیزی غیر از سیاه و سفید! یک فیلم سیاه و سفید را با فیلم رنگی مقایسه کنید تا دقیقا متوجه منظورمان بشوید.

مساله رنگ به سبب تاثیرات مهم روانشناسانه اش، در مقوله شهر و فضاهای معماری امری مهم به شمار می رود.

 

 

 

هماهنگی در رنگ مثل هماهنگی در نت های موسیقی است و از اهمیت ویژه ای در ایجاد هارمونی مناسب و چشم نواز به مانند قطعه موسیقی برخوردار است.

 

نکات ویژه مهندسان دکوطرح: برای بدست آوردن چیدمانی مناسب از رنگ ها در فضاهای داخلی گام های اولیه زیر ضروری است:

چه چیزی را می خواهید به وسیله رنگ به مخاطب یا بیننده القا کنید؟

رنگ اصلی چه رنگی باشد؟

رنگ های دیگر را با رنگ اصلی هماهنگ کنید.

 

یک طراح معماری خوب می تواند بسیاری از نیاز های محرک روانی با استفاده از مطالبی که گفته شد و اندکی خلاقیت در جهت رفاه مصرف کنند گان به کار گیرد؛ مخصوصا به وسیله گوناگونی و اجتناب از تک رنگ بودن.

می توانید در پتینه کاری از رنگ استفاده کنید!

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۹۹۱۹۱۷۴۱ به طور مستقیم تماس بگیرید.

 

خوشحال می شویم که نظر ها و پیشنهادات خود را در ارتباط با این نوشته برای ما بنویسید.

موفق و پیروز باشید


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
مینا
1400/03/23 - 02:040 0
مطالب عالی و آموزنده
اینستاگرام بهداشت نیوز