title
کد خبر: 189303
00
هر آنچه که باید درباره ارتودنسی دیمون بدانید

ارتودنسی یکی از روش های اصلاح دندان ها می باشد که به روش های مختلف انجام می شود. ارتودنسی دیمون یکی از این سیستم های ارتودنسی است که دارای مزایایی نسبت به انواع روش های قدیمی می باشد. ارتودنسی دیمون دارای انواع مختلفی می باشد که در ادانه بیشتر به این روش ارتودنسی خواهیم پرداخت.

 

به گزارش بهداشت نیوز، ارتودنسی یکی از روش های اصلاح دندان ها می باشد که به روش های مختلف انجام می شود. ارتودنسی دیمون یکی از این سیستم های ارتودنسی است که دارای مزایایی نسبت به انواع روش های قدیمی می باشد. ارتودنسی دیمون دارای انواع مختلفی می باشد که در ادانه بیشتر به این روش ارتودنسی خواهیم پرداخت.

 

ارتودنسی دیمون چیست
 

روش ارتودنسی دیمون یکی از روش های جدید می باشد که با استفاده از براکت های مخصوص تحولی را در این علم ایجاد کرده است. در این روش براکت های دیمون با داشتن یک مکانیزم خاص و اسلاید مانند اجازه حرکت به سیم قوسی شکل مخصوص می دهد تا از این طریق فشار وارد بر دندان ها تنظیم شود.

 

اگر به دنبال ارتودنسی قدیمی و ثابت رفته باشید، می دانید که انواع مختلفی از روش ها و آلیاژها در این روش وجود دارد. اما آیا ارتودنسی دیمون نیز انواع مختلفی دارد؟ بله این روش نیز مدل های مختلفی دارد که عبارتند از رنگی، شفاف و فلزی که دو شکل شفاف و سرامیکی آن از طرفداران بیشتری برخوردار است. زیرا این روش و این جنس باعث می شود که ارتودنسی موجود بر روی دندان بیمار کمتر دیده شده و جلب توجه کند.

 

در این روش از ارتودنسی شما هر 6 تا 10 هفته می توانید برای بررسی وضعیت ارتودنسی خود به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید.

مزایای استفاده از ارتودنسی از نوع دیمون

از مزایای این روش درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

طول دوره درمان در بیماران کوتاه تر می شود.

درصد صاف شدن دندان ها بالاتر رفته و سرعت اصلاح بی نظمی های دندانی نیز بیشتر می شود.

این کاهش زمان درمان و سرعت عملکرد، باعث کم شدن هزینه های بیمار شده و صرفه جویی در پول و زمان او می شود.

در این روش بیمار می تواند بهداشت دهان و دندان را بهتر رعایت نماید.

قابلیت تنظیم توسط خود بیمار را داشته و نیازی نیست برای هربار تغییر تنظیمات به پزشک مراجعه کرد.

وجود سیم ارتودنسی شفاف و به عبارتی ارتودنسی نامرئی برای افرادی که می خواهند ارتودنسی آنها دیده نشود.

سایش کمتر بر روی دندان ها

داشتن ظاهر زیبا

فشار کمتر بر روی دندان ها و در نتیجه احساس درد کمتر توسط بیمار

تفاوت براکت دیمون با براکت فلزی

اولین تفاوت این دو جنس آنها است. زیرا در روش قدیمی براکت ها فلزی بوده و دیده می شدند اما براکت دیمون می تواند شفاف باشد.

 

در ارتودنسی قدیمی عامل آزار دهنده فشار وارده به دندان ها بود که باعث ایجاد درد در دندان ها می شد اما در روش دیمون و استفاده از براکت های دیمون این فشار بر روی دندان های بیمار سبک شده و دردی احساس نمی شود.

 

در روش دیمون براکت ها کوچکتر از براکت های قدیمی و فلزی هستند و به جای استفاده از گره ها از ورودی لغزنده استفاده می شود.

 

به دلیل حذف گره های الاستیکی مانند سیستم های قبلی، تجمع مواد غذایی در میان و کنار براکت ها کمتر شده و رعایت بهداشت و مسواک زدن را برای بیمار آسان تر می کند.

 

یکی از مهمترین تفاوت ها از نگاه بیماران، کمتر دیده شدن این براکت ها از نوع بی رنگ آنها نسبت به براکت های فلزی قدیمی است. با وجود وجود سیم های فلزی که قابل دیدن است، براکت های بی رنگ می تواند مزیت و تفاوت بزرگی نسبت به براکت های قدیمی و فلزی باشد.

 

البته باید بدانید که هزینه ارتودنسی دیمون از ارتودنسی فلزی قدیمی کمی گران تر است.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز