title
کد خبر: 188936
00
توصیه ها و نکاتی که باید هنگام استفاده از خدمات آزمایش در منزل رعایت شود

آزمایش در منزل یا همان خدمات آزمایش خون در منزل شرایط خاصی ندارد، شما با شرکت انتخابی خود تماس می گیرید، آنها در اسرع وقت با تجهیزات کامل به منزل شما می آیند و شروع به انجام نمونه گیری می کنند. سپس نمونه مورد نظر توسط پرسنل به آزمایشگاه می برند و با هزینه مناسب و زمان کم جواب از طریق اینترنت یا پیک به شما تحویل می دهند.

به گزارش بهداشت نیوز، آزمایش در منزل یا همان خدمات آزمایش خون در منزل شرایط خاصی ندارد، شما با شرکت انتخابی خود تماس می گیرید، آنها در اسرع وقت با تجهیزات کامل به منزل شما می آیند و شروع به انجام نمونه گیری می کنند. سپس نمونه مورد نظر توسط پرسنل به آزمایشگاه می برند و با هزینه مناسب و زمان کم جواب از طریق اینترنت یا پیک به شما تحویل می دهند.

 

در چه شرایطی آزمایش در منزل انجام می شود؟

 

برخی از افراد به علت شرایط جسمی خود توانایی رجوع به آزمایشگاه ها و کلینیک ها را دارند، برای نمونه اشخاصی که به تازگی مورد عمل جراحی قرار گرفته اند، زنان باردار، کودکان، سالمندان و افراد معلول، آزمایش در منزل به آنها پیشنهاد می شود زیرا آنها توان و تحمل صف های آزمایشی را ندارند. البته یکسری از بیماران به دلیل مسافت زیاد محل زندگی آنها با آزمایشگاه و مشکلات رفت و آمد و ترافیکی، آنها را مجبور به انجام آزمایش در منزل می کند‌. افرادی هم هستند که برنامه زندگی بسیار فشرده ای دارند و زمان لازم جهت مراجعه به کلینیک ها و آزمایش ها را ندارند که این کار توسط شرکتی های خصوصی صورت می گیرد.

آزمایش در منزل چگونه صورت می گیرد؟

آزمایش در منزل یا همان خدمات آزمایش خون در منزل شرایط خاصی ندارد، شما با شرکت انتخابی خود تماس می گیرید، آنها در اسرع وقت با تجهیزات کامل به منزل شما می آیند و شروع به انجام نمونه گیری می کنند، سپس نمونه مورد نظر توسط پرسنل به آزمایشگاه می برند و با هزینه مناسب و زمان کم جواب از طریق اینترنت یا پیک به شما تحویل می دهند.

چه آزمایش هایی در منزل صورت می گیرد؟

آزمایش های زیادی توسط متخصصان در منزل انجام می شود که به چند نمونه در زیر اشاره می شود.

بررسی تیروئید از طریق آزمایش در منزل

یکی از متداول ترین و پرکاربردترین آزمایش در منزل که به طور مکرر در طول روز انجام می شود، آزمایش تیروئید است. مهم ترین علائم این بیماری می توان به احساس گرما و سرمای شدید، التهاب در گردن،تغییر در انرژی بدن و روحیه فرد، ریزش مو، افزایش یا کاهش ناگهانی وزن اشاره کرد. افراد معمولی باید هر پنج سال یک بار این چکاب را انجام دهند اما برای افراد مبتلا به تیروئید مدت زمان بین آزمایش ها خیلی کوتاهتر باشد.

چکاپ کامل با آزمایش در منزل

هر چه سن بالاتر رود نیاز بدن به بررسی و انجام آزمایشات بیشتر می شود، بنابراین پزشکان آزمایش چکاب را توصیه می کنند. آزمایش ها به دو شکل روتین که خود شامل آزمایش های مدفوع، ادرار و خون هستند و غیر روتین شامل آزمایش های نمونه سلولی، کشت تراشه، بزاق یا خلط و مغز نخاع هستند. آزمایش هایی که از روش نمونه گیری استفاده می کنند بسته به متخصصان نمونه گیری، ابزار و وسایل پزشکی مورد نیاز و نوع نمونه گیری متفاوت هستند.

بررسی قند خون با آزمایش در منزل

دیابت یا قند خون موجب بیماری هایی از قبیل کوری، سکته مغزی، دندانی، کلیوی و قلبی می شود، شما با استفاده از دستگاه کنترل قند خون می توانید از افزایش یا کاهش آن با خبر شوید و یا اگر توانایی رفتن به آزمایشگاه ها را ندارید از متخصصان مجرب با مراجعه به منزل کمک بگیرید.

انواع آزمایش خون در منزل

 

انواع آزمایش خون در منزل

آزمایش خون و نمونه گیری در منزل می تواند بیماری هایی مانند اچ آی وی، آلرژی، تیروئید و سطح کلسترول را مشخص کند. همچنین کیت هایی وجود دارند که سطح عفونت گلو، عفونت ادرار و استرپتوکوک را مشخص می کنند.

چه نکاتی باید هنگام استفاده از خدمات آزمایش در منزل رعایت شود؟

آزمایش در منزل مزایا و معایبی دارد که به رعایت نکات زیر و بهره گیری از این توصیه نتیجه مطلوبی از آزمایش خود را به دست می آورید.

دسترسی آسان و سریع

با دسترسی به یک شرکت خصوصی و معتبر اسم خود را به صورت اینترنتی ثبت می کنید سپس متخصصان با هماهنگی با شما و آوردن ابزار لازم جهت آزمایش به محل زندگی شما مراجعه کرده و در اسرع وقت آن را انجام می دهند.

صرفه جویی در زمان

امروزه زمان مهم ترین بخش زندگی است. افرادی که به دلیل مشغله کاری چه در خانه و چه در محیط بیرون وقت کافی برای رفتن به آزمایشگاه را ندارند، با مراجعه به سایت این آزمایشگا ها و حضور آنها در محل مورد نظر، صرفه جویی لازم را از زمان خود می کنند و خیلی راحت از طریق اینترنت جواب آزمایش خود را تحویل می گیرند.

افزایش اطمینان و امنیت توسط شخص نمونه گیرنده با ارائه کارت پرسنلی خود

یکی از مشکلاتی که احتمال دارد در زمان آزمایش در منزل رخ بدهد، عدم اطمینان و اعتماد به کارشناس مورد نظر است زیرا یک فرد ناشناس به محیط امن زندگی شما وارد می شود. بنابراین برای انجام آزمایش در منزل از افرادی با سابقه خانوادگی عملی، علمی و اخلاقی انتخاب می کنند سپس در بین آنها افراد مناسب برگزیده می شوند.

 

 

صرفه جویی در هزینه با انجام آزمایش در منزل

امروزه با وضعیت اقتصادی ویران دغدغه افراد هزینه لازم جهت درمان است نه خود درمان. بنابراین با انجام این آزمایش ها در محل زندگی، هزینه مطابق همان تعرفه های وزارت بهداشت گرفته می شود و هزینه اضافی جرم است. همچنین هزینه های شما جهت گرفتن مرخصی از محل کار یا هزینه های لازم برای رفت و برگشت کاهش می یابد. اگر هزینه های لازم برای رفتن به آزمایشگاه را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که انجام این آزمایشات در محل کار بسیار به صرفه تر در هزینه و زمان است.

دقت و کیفیت بالا با آزمایش در منزل

هدف اصلی آزمایش در منزل کیفیت، دقت و درستی  جواب آنها است. بنابراین استفاده از یک کادر مجرب برای عمل نمونه گیری، انتقال نمونه ها با رعایت نکات اصولی به آزمایشگاه، استفاده از دستگاه های مدرن و به روز و سپس تحویل جواب قطعی به بیمار اهمیت زیادی دارد. زیرا یک اشتباه کوچک در جواب آزمایش تمام دوره درمان بیمار را مختل می کند.

رعایت فاصله گذاری با وجود بیماری کرونا از طریق آزمایش در منزل

یکی از نکات کلیدی آزمایش در منظور دوری از محیط های شلوغ بیمارستان ها و کلینیک ها است. همان طور که آگاه هستید ویروس کرونا به مدت زیادی روی سطوح باقی می ماند و شما با مراجعه به این مکان ها احتمال ابتلا به کرونا را در خود افزایش می دهید طوری که هیچ مشکل اول حل نمی شود باید با بیماری کرونا دست و پنجه نرم کنید ، بنابراین با انجام این آزمایشات در خانه هم مشکل خود را برطرف می کنید و هم اینکه کاملا در امان هستید.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز