title
کد خبر: 188355
00
چراکودکان  دچار بلوغ زودرس می‌شوند؟

کودکانی که دچار بلوغ زودرس می‌شوند در ابتدا از هم سن‌های خود بلندتر به نظر می‌رسند اما در نهایت قد کوتاه‌تری خواهند داشت.

به گزارش بهداشت نیوز، ظاهر شدن علایم بلوغ (فیزیکی و هورمونی) در دختران قبل از ۸ سالگی و در پسران قبل از ۹ سالگی بلوغ زودرس اطلاق می‌شود.

کودکانی که دچار بلوغ زودرس می‌شوند در ابتدا از هم سن‌های خود بلندتر به نظر می‌رسند اما در نهایت قد کوتاه‌تری خواهند داشت. عوامل متعددی در بلوغ کودکان نقش دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:
 
۱- اضافه وزن
وزن یکی از عواملی است که باعث بلوغ زودرس می‌شود. زمان شروع عادت ماهیانه در دخترانی ‌که وزن‌شان بیش از ۳۰ درصد وزن طبیعی آنهاست و نسبتا چاق هستند، زودتر از حد میانگین است.
 
۲- سیگار کشیدن مادر
مادران باردار باید سیگار را ترک کنند و چون یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلای فرزندشان به بلوغ زودرس است. محققان می‌گویند دختران مادرانی که هر روز حداقل ۱۰ نخ سیگار طی دوره بارداری می‌کشند، سه تا چهار ماه زودتر از مادران غیر سیگاری بلوغ را تجربه می‌کنند. مصرف سیگار در دوران بارداری علاوه بر این که برای جنین مضر است، به مادر هم آسیب می‌رساند.
 
۳- مصرف گوشت زیاد
مصرف زیاد گوشت می‌تواند موجب بروز بلوغ زودرس در دختران شود. به گزارش بی‌بی‌سی، دخترانی که در دوران کودکی زیاد گوشت می‌خورند، زودتر از دیگر دختران بالغ می‌شوند.
 
۴- نبود پدر
شاید گمان کنید که نبودن یکی از والدین تنها به مشکلات عاطفی و روانی در دختر بچه‌ها منجر می‌شود اما محققان می‌گویند این اتفاق علاوه بر تمام پیامدهایی که دارد، سیستم هورمونی دختران را به هم می‌ریزد و آنها را به مشکل بلوغ زودرس دچار می‌کند.
 
 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز