title
کد خبر: 18689
00
فرمول‌های خوشمزه و پرخاصیت با طعم ریواس + تصاویر

ریواس گیاهی است که نه تنها به صورت خام مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه می‌توان از آن در وعده‌های غذایی اصلی نیز بهره برد.

به گزارش «بهداشت نیوز»  کمتر کسی پیدا می‌شود که نوشیدن یک لیوان شربت ریواس خنک و تگری نیشابور را در فصل‌های گرم سال تجربه نکرده باشد، چرا که مادر‌ها و مادربزرگ‌ها همیشه معتقد بودند ریواس حالمان را جا می‌آورد و در عین حال کلی خاصیت به بدنمان می‌رساند!

 
البته آشنایی با ریواس فقط به شربت ختم نمی‌شود و با آن می‌توانید خورش، آبگوشت، اشکنه، سالاد، کوکو و حتی لواشک هم تهیه کنید. ریواس سرشار از عناصر معدنی و انواع ویتامین‌هاست و به هضم غذا کمک می‌کند.
 
در ادامه با خواص و مضرات احتمالی این گیاه خوش‌رنگ و لعاب و دستورات غذایی آن آشنا می‌شوید.
 
ریواس فرفری شیرین‌
 
فرمول‌های خوشمزه و مقوی با طعم ریواس + تصاویر
 
می‌توان این مدل ریواس را به عنوان دسر و چاشنی غذا استفاده کرد و با ورق ورق کردن و فر کردن این رشته‌های ریواس و اضافه کردن شهد به آن‌ها در ودعده‌های غذایی مورد استفاده قرار داد.
 
ریواس بو داده
 
فرمول‌های خوشمزه و مقوی با طعم ریواس + تصاویر
 
برای این کار کافی است که ریواس‌ها را قطعه قطعه کرده و سپس بر روی اجاق گاز آن را بو دهید و کمی کره به آن اضافه کنید تا طعم خوبی به به خود بگیرد.
 
بعد از انجام این مراحل نصف فنجان عسل به مواد فوق اضافه کنید و به عنوان مکمل ترش از آن استفاده کنید.
 
گوشت کبابی با ریواس
 
فرمول‌های خوشمزه و مقوی با طعم ریواس + تصاویر
 
بهتر است ساقه‌های صورتی ریواس را به مدت ۲۰ دقیقه در کتری آب جوش قرار دهید و بعد از آن که ریواس تقریبا نرم شد، مقداری روغن زیتون به همراه زنجبیل به آن اضافه و در کنار گوشت کبابی مصرف کنید.
 
کیک ریواس و توت فرنگی
 
فرمول‌های خوشمزه و مقوی با طعم ریواس + تصاویر
 
آرد، شکر، بیکینگ پودر، نمک و هل را در یک کاسه هم بزنید و تخم مراغ را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه خمیر کیک را تهیه کردید، توت فرنگی و قطعات خرد شده ریواس را در ماهیتابه حرارت دهید و به خمیر کیک اضافه کنید. سپس وانیل را روی کیک بریزید و در وعده عصرانه از آن استفاده کنید.
 
ریواس با ماست یخ زده
 
فرمول‌های خوشمزه و مقوی با طعم ریواس + تصاویر
 
این دسر صورتی رنگ و ترش مزه می‌تواند به عناون یکی از میان وعده‌ها مورد استفاده قرار گیرد. برای تهیه این دسر کافی است که یخ، ماست و شیر را با هم مخلوط کرده و ریواس رنده شده را به آن بیافزایید.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز