title
کد خبر: 186760
00
عمل بای پس معده برای چه کسانی مناسب است؟

چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلاتی هستند که می توانند به شدت سلامتی را تحت تاثیر قرار دهند و زمینه ساز بروز مشکلاتی نظیر بیماریهای قلبی و یا سکته مغزی شوند. به همین دلیل، افراد تلاش می کنند تا با انجام ورزش وزن خود را پایین بیاورند. گاهی وزن بیش از اندازه بالاست که دیگر ورزش پاسخگو نیست.

به گزارش بهداشت نیوز، چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلاتی هستند که می توانند به شدت سلامتی را تحت تاثیر قرار دهند و زمینه ساز بروز مشکلاتی نظیر بیماریهای قلبی و یا سکته مغزی شوند. به همین دلیل، افراد تلاش می کنند تا با انجام ورزش وزن خود را پایین بیاورند. گاهی وزن بیش از اندازه بالاست که دیگر ورزش پاسخگو نیست. در این صورت پای عمل هایی نظیر عمل بای پس معده به میان می آید. در نتیجه، جای تعجب نیست که شاهد سوالاتی نظیر هزینه عمل بای پس معده باشیم. اما قبل از مشخص شدن قیمت، باید بدانیم این عمل مناسب چه کسانی است!

عمل بای پس معده و بیش از 45 کیلو گرم اضافه وزن

باید بدانید تمامی کسانی که اضافه وزن دارند نمی توانند از این عمل استفاده کنند. در واقع، این عمل مناسب کسانی است که وزنشان بیش از اندازه بالاست. برای درک بهتر این موضوع بهتر است شاخص علمی آن را بگوییم: کسانی که شاخص بدنی آنها 40 یا بالاتر از 40 است می توانند این عمل را انجام دهند. در واقع این افراد بیش از 45 کیلوگرم اضافه وزن دارند و این اضافه وزن می تواند چالش های زیادی را برای آنها به وجود بیاورد.

همچنین، کسانی که به دلیل اضافه وزن زیاد ( بالای 40 کیلوگرم) در خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم، فشار خون بالا و یا بیماریهای قلبی قرار دارند، می توانند عمل بای پس معده را انجام دهند. این افراد معمولا نمی توانند با ورزش وزن خود را پایین بیاورند. به همین دلیل این عمل می تواند به آنها کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنند و خطر بروز مشکلات شدید قلبی و مغزی را کاهش دهند

آیا این عمل قابل برگشت است؟

شاید بتوانیم بگوییم یکی از عواملی که سبب شده است این عمل مورد توجه کسانی قرار گیرد که وزن زیادی دارند قابلیت بازگشت آن است. همین امر سبب می شود که افراد راحت تر به این عمل تن بدهند. اما باید بدانید که برای بازگشت معده و روده به حالت طبیعی باید عمل جراحی انجام شود و ریسک آن نسبت به خود عمل کمی بالاتر است. به همین دلیل توصیه می شود ابتدا برای انجام این عمل تصمیم بگیرید و پس از آن تمامی روش هایی را که گفته می شود، دنبال کنید تا اثربخشی این عمل بالا برود.

رژیم غذایی، اصلی مهم در عمل بای پس معده

رژیم غذایی مناسب یکی از مواردی است که پس از انجام عمل بای پس معده باید به آن توجه شود. کسانی که این عمل را انجام می دهند نباید کربوهیدارت و نشاسته زیادی مصرف کنند، در غیر اینصورت خطر بازگشت وزن وجود دارد. همچنین، توصیه می شود پس از این عمل از مکمل های حاوی ویتامین و مواد معدنی استفاده شود، تا بدن در معرض کمبود ویتامین ها قرار نگیرد. رعایت این امور سبب می شوند که فرد از کاهش وزن خود لذت ببرد. همچنین، باید بدانید که این عمل با هدف کاهش حجم ورودی غذا به درون معده صورت می گیرد، به همین دلیل استفاده از مکملهای مناسب نقش مهمی در ارتقا سلامتی دارد.

عمل اسلیو معده یا بای پس معده؟

بسیاری از کسانی که می خواهند عمل جراحی لاغری انجام دهند در مورد عمل های متفاوت سوال می پرسند و تلاش می کنند تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند. باید بدانید که هر دو عمل دارای مزایا و معایبی هستند. مهمترین مسئله ای که در تفاوت این دو عمل مطرح می شود قابلیت بازگشت پذیری است. در عمل اسلیو معده حجم زیادی از معده برداشته می شود و این عمل هرگز قابل برگشت نیست، اما عمل بای پس معده قابل برگشت است و می توان با جراحی حالت روده و معده را به حالت اولیه بازگرداند. در نتیجه، همانطور که می بینید، انتخاب عمل مناسب به ویژگی های بدنی و ترجیحات شما بستگی دارد.

آیا هزینه عمل بای پس معده زیاد است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هزینه عمل بای پس معده به فاکتورهای متعددی بستگی دارد! به طور مثال شما باید پس از این عمل چند روز در بیمارستان بستری شوید و باید هزینه بستری را بپردازید. به همین دلیل برای اطلاع از هزینه ها به کلینک های معتبر جراحی زیبایی مراجعه کنید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم  اطلاعات کاملی را در مورد عمل بای پس معده در اختیار شما قرار دهیم. این عمل مناسب کسانی است که بالای 45 کیلو اضافه وزن دارند و یا به بیماری های مزمن نظیر فشار خون بالا، دیابت نوع 2 و یا بیماری های قلبی مبتلا شده اند. این عمل وزن را پایین می آورد، اما رعایت رژیم غذایی پس از آن اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از افراد در مورد هزینه عمل بای پس معده سوال می پرسند. برای اطلاع از هزینه عمل بای پس معده باید به پزشکان متبحر مراجعه کنید. دکتر شهریار عزیزی drshahriyarazizi.com  یکی از پزشکان حاذقی هستند که در این زمینه فعالیت دارند. ایشان در کارنامه خود بیش از 10000 جراحی عمومی و درمان، 3000 جراحی چاقی و لاغری و بیش از 70 جراحی تیروئید، آندوسکوپی دارند. حوزه فعالیت دکتر عزیزی در زمینه بای پس کلاسیک، مینی بای پس، اسلیو معده، ساسیج بای پس، ترمیم فتق به روش لاپاراسکوپی و تیروئید کتومی، جراحی چاقی و لاغری است.

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز