title
کد خبر: 186018
00
طرز تهیه لواشک آناناس، چطور لواشک خانگی درست کنیم؟

درست کردن لواشک یکی از بهترین راه‌های استفاده بهینه از میوه‌هایی است که در یخچال باقی مانده‌اند و به زودی فاسد می‌شوند. با تهیه لواشک در کلیه فصل‌های سال می‌توانید از طعم میوه‌های مورد علاقه خود استفاده کنید.

به گزارش بهداشت نیوز، درست کردن لواشک یکی از بهترین راه‌های استفاده بهینه از میوه‌هایی است که در یخچال باقی مانده‌اند و به زودی فاسد می‌شوند. با تهیه لواشک در کلیه فصل‌های سال می‌توانید از طعم میوه‌های مورد علاقه خود استفاده کنید. درست کردن لواشک خانگی بسیار آسان و راحت است. با تهیه خانگی لواشک دیگر نگران آلودگی و سلامت آن‌ها نخواهید بود و با خیال راحت می‌توانید از طعم و مزه آن‌ها لذت ببرید. لواشک آناناس یکی از لواشک‌های خوشمزه خانگی است که آماده‌سازی آن در چند مرحله ساده انجام می‌شود. اگر می‌خواهید با طرز تهیه آناناس خانگی آشنا شوید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

مرحله اول، میوه آناناس را خوب بشورید و آن را تکه تکه کنید

برای تهیه لواشک آناناس به 8 پیمانه آناناس مکعب یا تکه شده، ادویه مورد علاقه (نمک و ادویه‌های طعم‌دار، سر قاشق غذاخوری برای طعم‌دهی لواشک) و نصف پیمانه شکر نیاز دارید. در اولین قدم برای تهیه هر نوع لواشک خانگی لازم است ابتدا میوه را به خوبی بشورید و سپس به انجام مراحل بعدی بپردازید. تمیزی و رعایت کردن استاندارهای بهداشتی مهم‌ترین نکته در طرز تهیه لواشک خانگی است. پس از آن‌که آناناس را خشک کردید، برگ‌های آناناس را جدا کنید و دور بیاندازید و پوست آناناس را با چاقو ببرید.

 آناناس را به صورت حلقه‌های نازک و مکعب‌های کوچک تکه تکه کنید. اگر انجام این کار کمی برایتان مشکل است و زمان کافی برای تهیه لواشک خانگی را ندارید پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان از سلامت و تمیزی مواد مصرفی در تهیه لواشک، محصول موردنظر خود را از یک فروشگاه محصولات ارگانیک تهیه کنید و دیگر نگران سلامتی و کیفیت محصول نباشید.

مرحله دوم طرز تهیه لواشک خانگی آناناس، آسیاب کردن مواد

در مرحله دوم همه میوه‌های مکعبی و تکه شده را در مخلوط کن بریزید و میوه‌ها را کاملا پوره کنید. پس از آن‌که میوه‌ها کاملا له شدند ادویه‌هایی که دوست دارید را با شکر به آرامی به پوره اضافه کرده و مجددا آن را آسیاب کنید. (استفاده از شکر کاملا سلیقه‌ای است، اگر علاقه‌ای به مزه شیرین ندارید می‌توانید از آن استفاده نکنید) این مرحله در طرز تهیه انواع لواشک خانگی مانند طرز تهیه لواشک انار، طرز تهیه لواشک سیب و حتی طرز تهیه لواشک هفت میوه مشترک و مشابه است.

 

گام آخر، تهیه لواشک خانگی آناناس با فر

اگر قصد دارید لواشک را با کمک فر تهیه کنید، پس از آن‌ که میوه را به خوبی پوره کردید به آرامی روی سینی فر آشپزخانه پخش کنید. سعی کنید به آهستگی این کار را انجام دهید تا همه فضای سینی پر شود و فضای خالی بین آن وجود نداشته باشد.

 فر را با حرارت ۲۰۰ درجه فارنهایت (۹۵ درجه سلسیوس) روشن کنید و سینی‌های فر را داخل آن قرار دهید. به مدت ۳ و نیم ساعت بگذارید سینی‌ها در فر بمانند. البته این زمان بستگی به ضخامت پوره موجود در سینی دارد. زمانی که وسط پوره را فشار دهید و چسبناک نبود یعنی لواشک آماده شده است. استفاده از فر برای تهیه انواع لواشک و میوه خشک روشی بسیار کاربردی و آسانی است.

تهیه لواشک آناناس با استفاده از نور آفتاب

کف سینی فر یا یک سینی بزرگ، کاغذ روغنی یا سلفون بگذارید. کاغذ را کاملا پهن کنید تا کف سینی را کامل پوشش دهد. پوره آناناس را کف سینی پهن کنید به‌طوری‌که صاف و یکدست باشد، حدودا ضخامت نیم سانتی متری کافی است. دقت داشته باشید که فضای خالی بین ذرات پوره در سینی وجود نداشته باشد.

سینی را تا زمانی که وسط آن را فشار می‌دهید چسبناک نباشد داخل آفتاب بگذارید. اگر هم‌چنان مواد به کاغذ می‌چسبند بگذارید زمان بیشتری مقابل آفتاب بمانند. این لواشک‌ها در صورت وجود آفتاب گرم مناطق گرم‌سیر در عرض یک روز و در سایر مناطق در عرض ۲ روز آماده می‌شوند. اگر آفتاب کافی یا فضایی که سینی‌ها را مقابل آفتاب قرار دهید در دسترس ندارید پیشنهاد می‌کنیم از لواشک یا میوه خشک ارگانیک استفاده کنید و از طعم واقعی و فواید بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید.

 

خرید انواع میوه خشک و لواشک از فروشگاه اینترنتی آناناس

در این مطلب شما را با ساده‌ترین روش‌های تهیه لواشک آناناس خانگی آشنا کردیم. اگر وقت و امکانات کافی برای تهیه لواشک خانگی را ندارید پیشنهاد ما به شما خرید میوه خشک و لواشک ارگانیک است. با جایگزین کردن محصولات ارگانیک در برنامه غذایی خود علاوه‌بر اطمینان خاطر از تمیزی و کیفیت محصولات، مواد مغذی بسیاری را برای حفظ سلامت بدن، جذب می‌کنید.

فروشگاه اینترنتی آناناس خرید محصولات ارگانیک را برای شما آسان کرده است. با صرفه‌جویی در وقت و هزینه و فقط با تماس با شماره 0214458742 می‌توانید محصولات موردنظر خود را از فروشگاه اینترنتی آناناس سفارش داده و آن‌ها را درب منزل تحویل بگیرید.

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز