title
کد خبر: 185928
00
چرا بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از پروتز سینه استفاده کنند؟

پروتز سینه می تواند یکی از مهمترین جراحی هایی باشد که بسیاری از خانم ها در طول زندگی خود انجام می دهند. حال این سوال برای بسیاری از خانم ها پیش می آید که آیا همه آن ها می توانند از پروتز سینه استفاده نمایند، جواب این سوال خیر است.

به گزارش بهداشت نیوز، پروتز سینه می تواند یکی از مهمترین جراحی هایی باشد که بسیاری از خانم ها در طول زندگی خود انجام می دهند. حال این سوال برای بسیاری از خانم ها پیش می آید که آیا همه آن ها می توانند از پروتز سینه استفاده نمایند، جواب این سوال خیر است. چرا که عوارض پروتز سینه می تواند تا سال های سال بر روی افراد باقی بماند. بنابراین شما می توانید در صورت صلاحدید پزشک خود اقدام به پروتز سینه کنید. حال چه کسانی مجاز هستند تا از این جراحی استفاده کنند؟ به طور کلی بسیاری از افراد پس از رسیدن به سن بلوغ، سینه آنها رشد زیادی نمی کند و همین موضوع می تواند برای آنها آزار دهنده باشد، بنابراین این افراد اولویت دارند تا از پروتز سینه استفاده نمایند. متاسفانه این روزها با افزایش شمار سرطان سینه در خانم ها بسیاری از افراد در تلاش هستند تا از طریق جراحی های پروتز سینه، سینه تخلیه شده خود را بازسازی کنند.

چگونه می توان با پروتز سینه، از نظر روحی دچار مشکل نشد؟

جراحی پروتز سینه به بسیاری از خانم هایی که با سرطان سینه مبارزه کرده اند، کمک کرد تا سلامتی و ظاهری زیبای خود را بدست بیاورند. بنابراین بسیاری از خانم ها به دلیل مبتلا شدن به بیماری سرطان، به ناچار برای تخلیه غدد سرطانی سینه خود را خارج می کنند، نداشتن سینه می تواند باعث از بین رفتن اعتماد بنفس در بسیاری از خانم ها شود. در برخی از موارد دیده شده که برخی از خانم ها به دلیل کوچک بودن سایزهای سینه خود، دچار مشکلات زناشویی شده اند، از این رو فرقی نمی کند که سینه شما به دلیل سرطان از بین رفته است و یا به دلیل کوچک بودن مادرزادی آن دچار مشکل شده اید، جراحی پروتز سینه می تواند راهگشا باشد. اگر قصد دارید که از جراحی پروتز سینه استفاده نمایید، بهتر است به سایت دکتر شاپور عزیزی مراجعه کرده و با نمونه جراحی های دکتر عزیزی آشنا شده و از مزایا و عوارض پروتز سینه مطلع شوید و اقدام به جراحی آن نمایید.

تقسیم بندی پروتز ها بر اساس مواد تشکیل دهنده آن

همانطور که می دانید پروتزهای سینه انواع گوناگونی دارد، که شما می توانید به راحتی طبق صلاحدید پزشک جراح خود، یکی از انواع آن را انتخاب کرده و اقدام به ترمیم بافت سینه خود نمایید.

  • پروتز آب نمکی
  • پروتز سیلیکونی
  • پروتز سینه ثابت
  • پروتز خارجی سینه

پروتز آب نمکی

پروتز آب نمکی از نظر ظاهری گرد بوده و با آب نمک استریل پر شده است. این پروتز از جنس دیواره های سیلیکونی بوده که در مقایسه با پروتزهای سیلیکونی سفت تر بوده است. در صورت ترکیدن پروتز و خارج شدن مایع آن در بدن، جذب بدن شده و هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند. پروتز آب نمکی از جمله پروتز های کم هزینه و کم برش برای مراجعه کنندگان است، که می تواند برای آنها مناسب باشد.

پروتز سیلیکونی

پروتز سیلیکونی بافت ژله ای دارد، در این نوع پروتز احتمال ترکیدن صفر است، و از این نظر می تواند در گروه پر طرفدارترین پروتزها در بین خانم ها قرار بگیرد. اگر قصد استفاده از پروتز سیلیکونی دارید توصیه می شود، حتما تحت معاینه پزشک معالج خود قرار بگیرید. این نوع پروتز برای افراد 22 سال به بالا توصیه می شود  و برای افراد زیر 22 سال مناسب نخواهد بود.

پروتز سینه ثابت

از دلایل نام گذاری پروتز ثابت، می توان به این نکته اشاره کرد که این پروتز در برابر هرگونه پارگی و ضربه مقاوم بوده و هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند. این پروتز ها، از تراکم بالای مواد سیلیکونی برخوردار بوده، که سبب سفت شدن پروتز در محیط سینه می شود. این نوع پروتز به دلیل اینکه ثابت است، به برش های زیادی نیاز دارد تا در محل مورد نظر به درستی قرار بگیرد، بنابراین این موضوع می تواند برای بسیاری از بیماران آزار دهنده باشد.

پروتز خارجی سینه

اگر تمایل به جراحی و گذاشتن پروتز سینه داخلی را ندارید بهتر است از پروتز های خارجی کمک بگیرید. این پروتز به فرد این امکان را می دهد که جراحی انجام ندهد، و در کمترین زمان به نتیجه دلخواه خود دست برسد. اما این پروتز می تواند در ماه های گرم سال برای افراد مشکلاتی چون عرق سوز شدن را ایجاد نماید، که این مسئله خوشایند نیست. در این نوع پروتزها احتمال افتادن پروتز بسیار بالا است.

تاثیر پروتز سینه بر روی شیردهی

داشتن پروتز سینه بر روی شیر دهی افراد تاثیری نمی گذارد و پزشکان جراح در طی جراحی این موضوع را مد نظر قرار می دهند که برش ها حتما زیر بافت سینه زده شود، تا به مجرای شیردهی فرد آسیبی وارد نشود. در برخی از موارد پزشکان برش را دور هاله سینه ایجاد می کنند، که این موضوع سبب از بین رفتن برخی از مجرای شیردهی می شود، که در این صورت مادر می تواند تحت شرایط خاصی به فرزند خود شیر دهد، و میزان شیر نیز کم می شود. بنابراین پیشنهاد ما این است که این جراحی را به پس از بارداری خود موکول نمایید.

جمع بندی

بسیاری از پزشکان جراحی زیبایی سعی کرده اند تا با کمک گرفتن از جراحی های زیبایی، سینه های اولیه و خوش فرم بیماران را برای بار دوم بسازند و در بدن آنها قرار دهند. حال این جراحی سبب شده که بسیاری از خانم ها اعتماد بنفس خود را برای بار دوم به دست آورده و مانند سابق شاد و خوشحال زندگی کنند. بنابراین جراحی پروتز سینه می تواند تولدی دوباره برای بسیاری از افراد باشد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز