title
کد خبر: 166651
00
رابطه مستقیم کنترل کرونا با این عامل اجتماعی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه وضعیت فارس به لحاظ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نسبت به سایر استان‌ها بهتر است، تاکید کرد که کنترل کامل کروناویروس با مسئولیت‌پذیری اجتماعی رابطه مستقیم دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر عبدالرسول همتی دوشنبه ۲۱ مهر در یک نشست خبری به استناد گزارش وزارت بهداشت در خصوص وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دوران کرونا، وضعیت استان فارس را در مقایسه با سایر استان‌ها، مناسب ارزیابی و تاکید کرد که این موضوع حاصل همراهی شهروندان ساکن فارس با مسئولان بهداشت و درمان و عمل کردن به توصیه‌ها، است.

همتی با یادآوری اینکه مطلوبیت وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، منوط به همراه شدن ۱۰۰ درصدی شهروندان در استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی است، گفت: اکنون و براساس آمارهای موجود، بیشتر از نصف شهرستان‌های فارس در وضعیت قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار دارند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه فارس در گرفتن نمونه از افراد مشکوک و دارای علامت، عملکرد مناسبی را داشته است، گفت: تا صبح امروز دوشنبه ۲۱ مهر، از ۳۱۴ هزار فرد بیمار یا مشکوک به بیماری کرونا، تست گرفته شده که حدود ۶۴ هزار مورد از این تست‌ها مثبت قطعی تشخیص داده شده است.

همتی با اشاره به فوت ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت منتهی به صبح ۲۱ مهر در استان فارس، گفت: با احتساب موارد جدید فوتی، تاکنون متاسفانه ۱۰۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس فوت کرده‌اند.

او همچنین با اشاره به بالا بودن موارد بستری بیماران مشکوک و دارای علامت در فارس، افزود: از مجموع ۱۰۹۵ بیمار مشکوک یا دارای علامت بیماری کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌های سراسر فارس، ۱۲۶ بیمار به دلیل اینکه وضعیت جسمی آنان وخیم تشخیص داده شده است، در بخش‌های ICU بستری شده‌اند.

همتی همچنین از بهبودی ۵۶ هزار و ۴۴۰ بیمار از ابتدای شیوع کروناویروس در فارس تاکنون خبر و ادامه داد: کنترل قطعی بیماری کووید۱۹ ارتباط مستقیم به مسئولیت‌پذیری تک تک افراد جامعه دارد؛ لذا اگر برخی از شهروندان، حتی عده‌ای قلیل، سهل‌انگاری کرده و حاضر به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نباشند، قادر به مهار کامل بیماری نخواهیم بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خطاب به شهروندان استان فارس درخواست کرد که استفاده از ماسک، خارج از محیط منزل را در هر شرایطی، اولویت بدانند و در خصوص رعایت فاصله فیزیکی از دیگران نیز با حساسیت برخورد کنند.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز