title
کد خبر: 16535
00
داروهای ضد اسید معده

این داروها با اسامی آلومینیوم هیدروکسید، منیزیم هیدروکسید، آلومینیوم ام-ج و آلومینیوم ام-ج-اس به صورت قرص و محلول سوسپانسیون در دسترس قرار دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، این داروها با اسامی آلومینیوم هیدروکسید، منیزیم هیدروکسید، آلومینیوم ام-ج و آلومینیوم ام-ج-اس به صورت قرص و محلول سوسپانسیون در دسترس قرار دارند.املاح منیزیم با اثر ملینی، اثر یبوست زایی املاح آلومینیوم را تعدیل می کند. در ضمن اثر منیزیم فوری و اثر آلومینیوم طولانی تر است.وجود ماده سایمتیکون در ترکیب داروی ضد اسید آلومینیوم ام-ج-اس، ضمن کاهش نفخ،احتمال بروز رفلاکس مری را نیز کاهش می دهد.

موارد مصرف :
این داروها از جمله آلومینیوم ام-ج-اس، معمولا برای کاهش علائم زخم معده و دوازدهه، سوزش سر دل و سوء هاضمه به کار می رود.داروی منیزیم هیدروکسید یا شیر منیزی، علاوه بر خاصیت ضد اسید معده، برای درمان کوتاه مدت یبوست هم مورد مصرف قرار می گیرد.

شیوه مصرف :
دستور مصرف داروی آلومینیوم ام-ج-اس، دو قاشق غذاخوری از محلول سوسپانسیون یا دو عدد قرص، 4 تا 6 بار در طول روز بعد از غذا و همینطور قبل از خواب می باشد.چنانچه داروی آلومینیوم ام-ج-اس، یک ساعت بعد از غذا و هنگام خواب میل شود، می تواند تا دو ساعت اسید معده را خنثی نماید.معمولا نوع سوسپانسیون داروهایی چون آلومینیوم ام-ج-اس موثرتر از قرص است و باید قبل از مصرف به هم زده شود. در ضمن قرص ضد اسید باید به خوبی جویده شود.

هشدارها :
داروی آلومینیوم ام-ج-اس با اتصال و همچنین کاهش انحلال بسیاری از داروها، اثر بخشی آنها را کاهش می دهد. لذا بهتر است که با دو ساعت فاصله از داروهای دیگر مورد مصرف قرار گیرد.بهتر است که داروهای آنتی اسید، از جمله آلومینیوم ام-ج-اس، توسط بیماران با نارسایی کلیوی، به مدت طولانی مورد استفاده قرار نگیرند.

 

منبع: پزشک آنلاین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز