title
کد خبر: 161086
00
واکنش های شدید جهان اسلام به اقدام امارات در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

پس از واکنش های شدید جهان اسلام به اقدام امارات در عادی سازی روابط با اسرائیل امروز یک شنبه وزارت خارجه امارات کاردار سفارت ایران در ابوظبی را فراخواند.

اگر چه اقدام امارات نه بی سابقه بود و نه دور از انتظار اما حجم وسیع واکنشها به این خیانت بزرگ دور از انتظار ابوظبی است، واکنش هایی که نه تنها گذر زمان آن را کم رنگ نکرد بلکه روز به روز بر ابعاد آن افزوده شد و می شود. بر همین اساس حکومت بن زاید در حرکتی پیش دستانه و به منظور متوقف کردن مسیر اعتراضات جهان اسلام امروز کاردار ایران را به وزارت خارجه فراخواند تا حداقل از یک نقطه، مانعی در برابر این واکنش های رو به تزاید ایجاد کند.

- اگرچه امارات پیشتر و با بهانه هایی ازجنس تبادلات توریستی، علمی ، ورزشی و ... مسیرعادی سازی روابط با اسرائیل را کلید زده بود اما آشنایان به مسائل امارات تردید نداشتند که این زمینه سازی ها در مقطعی از زمان به نقطه اوج می رسد و حالتی رسمی پیدا می کند. عجله بن زاید برای تکیه زدن بر مسند پادشاهی امارات در واقع عامل شتاب زای این مساله بود ، هرچند رقابت غیر اعلامی بن زاید و بن سلمان در عهده گرفتن پیشاهنگی در جهان عرب و اسلام نیز در سبقت گرفتن بن زاید بر بن سلمان دراین مساله خالی از اثر نبوده است.


- امارات در واکنش به مواضع ایران در خصوص عادی سازی روابطش با اسرائیل آن را تعرض به حاکمیت ملی خود معرفی کرده است این در حالی است که این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس با این اقدام خطرناک به هویت مشترک بیش از یک میلیارد و 700میلیون مسلمان تعرض کرده و در واقع حاکمیت همه کشورهای مسلمان را در یک بیان و امنیت جهانی و منطقه ای را به بیانی دیگر با چالش مواجه کرده است.

- تمرکز امارات بر ایران در میان همه مخالفین اقدامش در عادی سازی روابط با اسرائیل در واقع اعترافی رسمی بر این واقعیت است که هم مردم فلسطین و هم مسلمان جهان به پرچمداری جمهوری اسلامی ایران در خصوص آرمان فلسطین متفق القول هستند.

- چنانکه رییس جمهور ایران با یادآوری خاطره ای از تصمیم صدام برای حمله به سعودی، بحرین و امارات پرده برداشت و اعلام کرد مانع اساسی در تحقق این امر جمهوری اسلامی بوده است دیر زمانی نخواهد پایید که امارات دست به دامان جهان اسلام شود تا از شر اسرائیل نجات پیدا کند.


- توجه به ظرف زمانی اعلام رابطه میان اسرائیل و امارت نیز در نوع خود محل تامل جدی است. بن سلمان در شرایطی دست نتانیاهو را به شدت می فشرد که ترامپ قویا نیازمند مساعدت در زمینه پر کردن کارنامه خالی سیاست خارجی خود برای حضور در انتخابات است و نتانیاهو به شدت درگیر بحران های داخلی و تظاهرات لاینقطع شبانه مخالفینش هست. بن زاید شاید با خود اندیشیده است که در شرایط پیچیده ناشی از انفجار بیروت اقدام خیانتکارانه اش محل توجه افکار عمومی قرار نمی گیرد و با این استدلال ذهنیت خیانت را به عالم عینیت رهنمون شده است این در حالی است که عظمت آرمان فلسطین به حدی چشمگیر است که هیچ گاه و در هیچ شرایطی از ذهن مسلمانان و آزادگان جهان دور نمانده و نخواهد ماند.

- واکنش ها به اقدام امارات در واقع کار را بر آن هایی که مساله عادی سازی روابط با اسرائیل را در سر دارند بسیار مشکل کرده است هر چند بقای در قدرت می تواند مناسب ترین توجیه این جماعت برای قرار گرفتن در صفی باشد که بناست از این پس پشت سر بن زاید تشکیل شود.

نقل از العالم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز