title
کد خبر: 150380
00
مسجد بیت الرحمن ، نماد شهر آچه اندونزی

در ادامه با یکی از مسجد های معروف کشور اندونزی آشنا خواهیم شد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از الکوثر، این مسجد بزرگ و زیبای کشور اندونزی در مرکز شهر آچه قرار دارد و به عنوان نماد این شهر از زمان ساخت تا به امروز بوده است. مساحت آن به ۱۵۰۰ متر مربع می رسد و ظرفیت آن برای اقامه نماز ۳۰ هزار نمازگزار می باشد. مسجد جامع بیت الرحمن دارای هفت گنبد و هشت مناره می باشد. ساخت این بنای زیبا در سال ۱۸۸۱ میلادی به اتمام رسیده است. هر ساله در ماه رمضان میزبان گردشگران مسلمان زیادی می باشد.


به اعتقاد مورخان، اسلام در جنوب شرق آسیا در ابتدا منتشر شده است و آچه نیز در گویش محلی به «شرفه مکه» مشهور است و همه این عوامل زمینه را برای جذب گردشگرانی که به سنت‌های اسلامی، مهندسی و معماری اسلامی علاقه مند هستند، فراهم می‌کند.

با وجود سونامی سال ۲۰۰۴ میلادی در اندونزی که موجب تخریب بخش عمده ‌ای از شهر آچه شد، این مسجد باقی ماند.

استی ریکو استوتی؛ معاون وزیر بازاریابی توسعه گردشگری اندونزی درباره یکی از آداب و رسوم مردم این محدوده گفت: یکی از سنت‌های قدیمی مسلمانان در این محدوده، ذبح گاو دو روز پیش از عید فطر است و این کار به مناسبت پایان ماه رمضان انجام می‌شود.

معاون وزیر بازاریابی توسعه گردشگری اندونزی، گفت: بازدیدکنندگان باید تا بعد از ظهر آن روز صبر کنند و از گوشت آن که در طبق‌های سنتی گذاشته می شود، تناول کنند.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز