title
کد خبر: 149
00
 راه میانبر برای بهبود اوضاع درمان و سلامت

 واقعیت این است که مشکلات مردم در حوزه سلامت بسیار زیاد است. برای نمونه در سال ۵۶ کل بیماران مبتلا به «ام اس» در تهران فقط ۲۶ نفر بودند در حالی که امروز این رقم به ۸ هزار نفر در تهران و ۶۰ هزار نفر در کشور رسیده است. براساس آمارها در کشور بالغ بر ۶۵۰ هزار نفر مبتلا به آلزایمر و ۳۵۰ هزار بیمار سرطانی هستند که هر سال بالغ بر ۹۰ هزار نفر ابتلای جدید به سرطان در کشور گزارش شده است. با توجه به اینکه کشور ما به سمت میانسالی و سالمندی در حرکت است، طبیعی است این مسائل و مشکلات بیشتر شود. بنابراین باید زیرساخت‌های نظام سلامت توسعه یابد که با اعتبارات دولتی نمی‌توان این کار را انجام داد و محدودیت وجود دارد. ما هم اکنون ۲۶۷ بیمارستان نیمه تمام در کشور داریم که اگر قرار باشد آنها را با اعتبارات دولتی تکمیل کنیم زمانی حدود ۲۵ سال طول می‌کشد. با کمک خیّرین و نیک‌اندیشان این حوزه می‌توان این راه طولانی و البته سخت را میانبر زد و زودتر به مقصد رسید. هم اکنون در شهرهای مختلف کشور شاهد زحمات و تلاش‌های خیّرین مختلف هستیم و باید از خداوند منان مسئلت کنیم که توفیق گام نهادن در این مسیر را به ما عنایت کند. نام کسانی مانند مرحوم نمازی که با کمک‌هایش در حوزه سلامت شیراز به یکی از قطب‌های پزشکی کشور تبدیل شده همیشه در یادها خواهد ماند.

در سفر وزیر محترم بهداشت به ژنو و دیدار ایشان با وزرای بهداشت کشورهای مختلف، آنها از دکتر هاشمی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه پیوند در ایران سوال کردند. دکتر هاشمی در پاسخ‌شان گفتند در یک مرکز درمانی در شیراز سالانه ۶۰۰ عمل پیوند انجام می‌ که این حاصل اقدام خیر مرحوم نمازی است. چنین مصادیقی در مورد همه خیّرین حوزه سلامت وجود دارد و خود خداوند اجر آنها را ضمانت کرده است. چه کسی زحمات مرحومه نزاکت امتیاز در خصوص وقف و ساخت بیمارستان سوختگی در شیراز و آقای جابر انصاری در وقف و ساخت بیمارستان در بومهن را فراموش خواهد کرد؟ به لطف خدا امروز فهرست خیّرین این حوزه بسیار بلند و درخشان است و به کمک و همیاری همه آنها می‌توان امیدوار بود. باید به خاطر درک درست خیّرین از مسئولیت اجتماعی‌شان و ورود جدی و اثرگذار به حوزه سلامت از خودشان قدردانی کرد و البته شکر خدا را هم بابت پر شمار بودن چنین افرادی به جا آورد. خدا را شکر کنید که در این مسیر گام بر می‌ و بدانید که شما برای دنیا و عقبای خود کار می‌کنید و تردیدی نداشته باشید که هر آنچه در این مسیرتلاش کنید خداوند منان چندین برابر آن را به شما عطا خواهد کرد.

دکتر سید محمدهادی ایازی- معاون اجتماعی وزارت بهداشت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز