title
کد خبر: 14594
00
خوردن چه غذاهایی در سحر بوی بد دهان را افزایش یا کاهش می‌دهد؟

یک کارشناس تغذیه می‌گوید: خوردن سیب و طالبی در سحر در کاهش بوی بد دهان روزه‌داران موثر است در حالی که مصرف غذاهای ترش و پر پروتئین در وعده سحر باعث افزایش بوی بد دهان می‌شود.

به گزارش «بهداشت نیوز» با توجه به اینکه در روزهای ماه رمضان، معده ساعت‌های طولانی خالی می‌ماند بوی بد دهان افراد تا حدودی طبیعی است.

وی با اشاره به نقش نوع غذا در تشدید بوی بد دهان در ایام ماه رمضان، افزود: مصرف غذاهای حاوی پروتئین از جمله مرغ، گوشت، تن ماهی، تخم مرغ، ماهی و ... در وعده سحر باعث افزایش اسید اوریک بدن و به دنبال آن تشدید بوی بد دهان در طی روز می شود.

باید در وعده سحر به مقدار متعادل از غذاهای پروتئینی استفاده کرد و بیشتر سبزیجات پخته و انواع آش را مورد مصرف قرار داد.

مصرف ماست و خیار در وعده سحر می‌تواند خالی شدن معده را به تاخیر بیندازد و باعث کاهش بوی بدن دهان شود.

سیب، طالبی، گوجه، کاهو و ... از دیگر میوه‌ها و سبریجاتی است که وی مصرف آن‌ها را در وعده سحر برای کاهش بوی بد دهان توصیه کرد.

به گفته این کارشناس تغذیه، مصرف غذاهای ادویه‌دار، ترشی و آب لیمو و سایر ترشیجات باعث زود هضم شدن غذا، خالی شدن معده و به دنبال آن بوی بد دهان می‌شود.

مصرف یک قاشق روغن زیتون به همراه سحری می‌تواند هضم غذا را به تاخیر بیندازد و بوی بد دهان فرد را در طی روز کاهش دهد.

منبع: آفتاب


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.