title
کد خبر: 145811
00
طلا رکورد ۱۱ ساله خود را شکست

افت شدید قیمت نفت موجب هجوم سرمایه‌ها به سمت بازار طلا شد و قیمت جهانی این فلز زرد را با رشد ۷درصدی مواجه کرد که در ۱۱سال گذشته بی‌سابقه بوده‌است.

 به گزارش بهداشت نیوز به نقل از برنا، پس از عدم توافق اوپک بر کاهش تولید و تاثیر منفی آن بر بازار نفت، سرمایه گذاران در سراسر دنیا با افت قیمت نفت و کاهش شاخص ها در بازارهای جهانی، بازار طلا را مورد هدف قرار دادند و با هجوم به سمت این بازار ، طلا را مامنی برای پوشش ریسک سرمایه خود انتخاب کردند.

این مسئله موجب شد قیمت طلا در هفته گذشته رشد ۷ درصدی را به ثبت برساند و بیشترین میزان رشد ۱۱ سال اخیر خود را تجربه کند.

قیمت هر اونس طلا با رشد چشمگیر به هر اونس یک هزار و ۷۰۰ دلار رسید و بیشترین میزان رشد هفتگی را نسبت به سال ۲۰۰۹ میلادی از آن خود کرد.

به این ترتیب، به نظر می‌رسد افت قیمت جهانی نفت بر روند معاملاتی سهام شرکت های پالایشی در بازار سرمایه کشور ما نیز اثرگذار بوده این نمادها، در میان نمادهای با بیشترین اثر منفی بر شاخص قرار دارند.

از دیگر اثرات کاهش قیمت نفت در بازار سرمایه ایران می توان به افت قیمت صنایع فلزات اساسی در بورس کشور اشاره داشت که این نمادها را در رده بیشترین نمادهای اثرگذار بر افت شاخص قرار داده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز