title
کد خبر: 134448
00
آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم :
لاشه علم دانشگاه‌ها را اسلامی نمی‌کند

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که لاشه علم هیچگاه دانشگاه را اسلامی نمی کند، گفت: لاشه علم یعنی مخلوقات خدا مانند قمر و ستاره را بدون توجه به خالق ببینیم.

حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که وجود حساب و کتاب و اعتقاد به آن عامل تربیت انسان است، گفت: وقتی انسان بداند که روزی باید پاسخ دهد هر کاری را انجام نمی دهد اما اگر مرگ را پوسیدن دانستیم نه از پوست در آمدن، انسان خود را رها می کند.

وی افزود: اعتقاد به معاد عامل تربیتی انسان است چرا که او خود را در برابر اعمالش مسؤول می داند، دین آمده بگوید انسان با مرگ از پوست در می آید نه این که بپوسد، روح که زیر خاک نمی رود و همیشه زنده است و آیات قرآن کریم بر معاد و قیامت تأکید ویژه ای دارند.

مفسر برجسته قرآن کریم اظهار داشت: قرآن کریم در بخش توحید می فرماید مگر انسان ها آسمان و زمین را با نظم دقیق نگاه نمی کنند؟ قرآن می فرماید کسی که نظم آسمان و زمین را ببیند اما آسمان آفرین را نبیند کور است، کسی که این نظم ها را ببیند اما به ناظم پی نبرد کور است.

وی ادامه داد: علم دینی این است که لاشه علم را نبینیم بلکه علم زنده را مشاهده کنیم، ده ها رشته علمی درباره آسمان و زمین است اما سخنی از خدا وجود ندارد، لاشه علم یعنی خود ستاره و قمر را بدون توجه به خالق ببینیم؛ لاشه علم هیچگاه دانشگاه را اسلامی نمی کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به تفاوت توسعه تعلیم با تربیت تأکید کرد: به عزیزان آموزش و پرورش عرض کردیم توسعه تعلیم غیر از تربیت است، برنامه قرآن و روایت را آوردند که توسعه تعلیم است اما تربیت این است که استادی وجود داشته باشد که حتی حرکاتش آموزنده باشد، کسی که در همه لحظات معلم نباشد الفاظ او هم کارآمد نخواهد بود بنابراین توسعه تعلیم تربیت نیست.

نقل از خبرگزاری رسا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز