title
کد خبر: 132267
00
روش هایی برای تمیز کردن گیاهان

استفاده از شیر راهکار مناسبی برای پاک کردن برگ گیاهان و براق کردن آن‌ها است که شاید باورنکردنی باشد.

به گزارش بهداشت نیوز:  استفاده از شیر راهکار مناسبی برای پاک کردن برگ گیاهان و براق کردن آن‌ها است که شاید باورنکردنی باشد، اما موثر است. درخشش برگ‌های گیاهان و سبزینگی شفاف و تمیز، شادابی گیاهان خانه را چندبرابر می‌کند. از آنجایی که گیاهان خانگی به عنوان یک عنصر دکوری در داخل خانه شما حضور دارند، باید در تمیز نگه داشتن آن‌ها تلاش کنید.

تمیز بودن گیاهان برای سلامت بیشتر لازم است. آن‌ها در حالی که زیبایی را به خانه شما می‌آورند، هوا را هم  پاکیزه کرده و اکسیژن‌رسانی را افزایش می‌دهند. همچنین توجه بیشتر به اجزای گیاه سبز باعث می‌شود بیماری و آفات را به سرعت تشخیص دهید. نیازی به گفتن این نکته نیست که تمیز بودن گیاهان آن‌ها را جذاب‌تر هم می‌کند. خیال تان راحت باشد یاد گرفتن روش‌های تمیزکردن برگ گل‌ها سخت نیست. 

 میتوانید گیاه را زیر آب بگذارید و آرامی و با آب ملایم آن را شستشو دهید. با انجام این کار، گیاه میتواند به جای جریان شدید آب، قطره‌های ملایم که به برگ‌ها آسیب نمی‌رساند، را دریافت کند.  همچنین می توانید با استفاده از یک شلنگ یا اسپری هم این کار را انجام دهید.

اگر گیاه بسیار کثیف است، استفاده از یک براق کننده‌ی طبیعی موثر است، به جز گیاهانی که برگ و مو‌های کوچک دارند.  از یک اسفنج و آب و صابون هم می توانید استفاده کنید و آن رابه آرامی روی برگ‌ها بکشید. همچنین میتوانید از روغن زیتون هم برای براق کردن گیاهانتان استفاده کنید. شیر  هم برای چهره‌ی سالم گیاه مفید است. برای این کار، یک پارچه را در شیر فروبرده و سپس برگ‌هایی که میخواهید را تمیز کنید.  برای تمیز کردن گیاهان مخملی با مو‌های ریز میتوانید از مسواک کمک بگیرید. کار سختی نیست؛ یک مسواک قدیمی برداشته و سپس برگ‌ها را در دستانتان بگیرید و به آرامی تمیز کنید. 

از پایین شروع کنید و به آرامی تا نوک برگ بکشید. به یاد داشته باشید مسواک را هر بارپس از استفاده بشویید و تا قبل از استفاده بعدی آن را خشک کرده باشید.‌ روش دیگری که می توان از آن جهت تمیز کردن گیاهان استفاده کرد، برس‌های نرم هستند که می توانید  برای تمیزکردن برگ‌ها استفاده کنید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
1398/09/18 - 14:490 1
ترکیب شیر و آب اکسیژنه برای براق کردن برگ گیاهان عالی است.
الان هستند که شیر و آب و آب اکسیژنه را مخلوط میکنند و به عنوان براق کننده گیاهی میفروشند!!!!!!!!!
اینستاگرام بهداشت نیوز