title
کد خبر: 118122
00
حالا نوبت اروپا است که برای آمدن به ایران صف بکشد+ عکس

امروز هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان به ایران سفر خواهد کرد. وزیر خارجه آلمان به ایران می آید بلکه بتواند تهدیدهای احتمالی ناشی از استفاده ایران از حقوق قانونی خود در برجام را به فرصتی مطابق میل اروپا بدل کند.

  • در حالی که یک سال از وعده اروپا برای عادی سازی روابط اقتصادی ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای می گذرد و سرتاسر این زمان جز "بی عملی" از اروپاییان طرف قرارداد هسته ای چیزی مشاهده یا گزارش نشده است اینک و در حالی که کمتر از 30 روز به پایان فرصت ایران به اروپا باقی نمانده است وزیر خارجه آلمان به ایران می آید بلکه بتواند تهدیدهای احتمالی ناشی از استفاده ایران از حقوق قانونی خود در برجام را به فرصتی مطابق میل اروپا بدل کند.
  • اگر چه به ظاهر مواضع وزیر خارجه آلمان نسبت به مواضع اعلامی و مداخله جویانه اخیر ماکرون درخصوص ایران قدری لطیف تر ارزیابی می شود اما واقعیت آن است که ایشان نیز در امور موشکی و فعالیت های منطقه ای ایران و ضرورت کنترل و محدودسازی آن همان رویه ماکرون را در پیش گرفته است این در حالی است که وزیر خارجه ایران امروز رسما اعلام کرد: اروپایی ها در موقعیتی نیستند که از ایران انتقاد کنند. بر این اساس شخص وزیر خارجه آلمان در طول سفر خود به تهران بایستی قبل از هر مطالبه ای پاسخگوی بی عملی یک ساله اروپاییان در مقابل تعهداتشان به ایران باشد.
  • مواضع اصولی و قطعی ایران هم در مقابل آمریکا و هم اروپا با محوریت توافق هسته ای مواضعی کاملا شفاف است و به همین خاطر می توان نتیجه این سفر را در صورت تاکید بر مواضع تکراری پیشین اروپاییان بر مسائل موشکی و منطقه ای ایران در واقع سفری با فایده ای برابر صفر ارزیابی کرد و همچنین می توان انتظار داشت در فرصت یک ماهه پیش رو هیائت های اروپایی دیگری را درصف سفر به ایران مشاهده کرد.
  • برخلاف فضاهایی در منطقه خاورمیانه وشمال افریقا و...که معمولا محل معامله اروپا وامریکا واقع میشوند حقیقت ان است که تاریخ 40 ساله جمهوری اسلامی نشان داده است که ایران هیچ گاه محل معامله کشورهای دیگر قرار نخواهد گرفت.
  • اروپا یا بایستی درظرف زمانی باقی مانده از 60 روز نسبت به عملیاتی سازی عادی سازی اقتصاد ایران حسب وعده والبته توافق هسته ای عمل کند ویا ناباورانه شاهد توسعه فعالیتهای هسته ای ایران وفق توافق هسته ای برجام باشد.
  • نقل از العالم

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز