title
کد خبر: 11111
00
نحوه تعامل با همسر، مهم‌ترین مهارت در زندگی مشترک

یکی از کاربران پرسیده‌اند که همسر من خیلی زود عصبانی می‌شود و از کوره درمی‌رود و سر مسائل جزئی دعوا می‌کند و هر چیز که دم دستش باشد، پرت می‌کند. هر موقع با او صحبت می‌کنم و می‌خواهم خودش را کنترل کند، می‌گوید که دست خودم نیست. لطفا راهنمایی‌ام کنید. دکتر امید یحیی‌زاده، روانپزشک به این پرسش پاسخ می‌دهد

به گزارش «بهداشت نیوز» نحوه تعامل با همسر، یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که زوجین باید از آن برخوردار باشند. متاسفانه عدم توانایی در کنترل خشم باعث می‌شود حین بحث و دعوا کلمات و جملاتی بین زوجین رد و بدل شود که بسیار به رابطه زناشویی صدمه می‌زند. البته در بسیاری موارد اینگونه رفتارها به‌خصوص اگر به تازگی ایجاد شده باشند، می‌توانند در اثر مشکلات عاطفی و هیجانی ایجاد شوند که در این صورت نیاز به مداخله تخصصی وجود دارد. 


مهم است که زوجین به‌خصوص در این موارد به هم کمک و با حوصله سعی کنند درگیر در منازعه‌ای که حاصلی برای آنها و رابطه‌شان ندارد، نشوند. بنابراین شما باید سعی کنید که به همسرتان نشان دهید که قصدتان کمک کردن به اوست. چون در این موارد بسیار طرف مقابل حساس است و باید مراقب بود از ایراد گرفتن، متهم کردن و تمسخر به شدت اجتناب شود. اگر با آنکه سعی می‌کنید از ادامه بحث و جدل جلوگیری کنید ولی همچنان خشم همسرتان روزبه‌روز بیشتر می‌شود و به رابطه عاطفی و زناشویی‌تان صدمه می‌زند، حتما به فرد متخصص مراجعه کنید تا علت خشم همسرتان مشخص و اقدامات لازم انجام شود.

منبع: سلامانه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز