title
کد خبر: 10994
00
همسرم بعد از ۲۳ سال زندگی مشترک به من خیانت کرد!

شوهرم بعد از ۲۳سال زندگی مشترک به من خیانت کرده. در حال حاضر بچه ‌هایم تنها دلیل ادامه زنگی مشترکم هستند، اما تحمل این شرایط برایم بسیار سخت است.

به گزارش «بهداشت نیوز»

پاسخ:

در این‌گونه موارد ممکن است با استمرار این وضعیت گاهی مشکلات روان‌شناختی به وجود بیاید. ما نمی‌دانیم که شدت آسیب‌دیدگی این خانم چقدر است؟ اگر این خانم این‌قدر تردید و احساس خوبی ندارند، بهتر است به نوعی با کمک یک فرد آگاه، قضیه را حل و فصل کنند. البته منظورمان از حل و فصل به این معنا نیست که موضوع را بپذیرند، بلکه به شکلی با این بحران کنار بیایند و بپذیرند، گرچه او ماجرا را فراموش نمی‌کند اما باید بتواند زندگی عادی خود را ادامه بدهد.

این‌طور که از سؤال این مخاطب مشخص است؛ به دلیل داشتن فرزند این شرایط را تحمل می‌کنند. اگرچه این تلاش او که سعی می‌کند خانواده‌اش را حفظ کند، ستودنی است، اما نباید از این نکته غافل شد که گاهی- بدون اینکه خود فرد بداند- این تحمل به خود فرزندان هم آسیب می‌زند. بهتر است این خانم کمک تخصصی دریافت کنند و به یک تصمیم‌گیری مشخص برسند. تصمیمی که با توجه به ویژگی شخصیتی و میزان تحمل او گرفته شده، بسیار بهتر است از بد گذراندن زندگی و انتقال این شرایط بد به فرزندان.

دکتر مریم اسماعیلی نسب روان شناس/ سپیده دانایی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز