title
کد خبر: 10791
00
شمال شهر نشینان پایتخت هدف قاچاقچیان شکلات و قهوه

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی سازمان غذا و دارو گفت: در برخى مناطق شهری شکلات و قهوه های قاچاق بیشتری به چشم می‌خورد.

به گزارش «بهداشت نیوز» بهروز جنت مدیر کل اداره نظارت بر فرآورده هاى غذایى، آرایشى و بهداشتى سازمان غذا و دارو  با توجه به ورود شکلات و قهوه هاى قاچاق به بازار کشور و نیز استقبال مردم به خصوص جوانان از این محصولات اظهار داشت: خوشبختانه در غذا مقدار قاچاق به طور متوسط زیاد نیست ولى در برخى محصولات و مناطق کشور موادغذایى قاچاق بیشتر به چشم می‌خورد.

 
وى ادامه داد: در برخى شهرها یا بعضى مناطق مانند شمال شهر تهران و در سوپرمارکت هایى که برندهاى خاص مى فروشند محصولات غذایى قاچاق مثل شکلات و قهوه که طرفداران زیادى دارد، بیشتر دیده مى شود.
 
جنت بیان کرد: در بسیارى محصولات مانند قهوه و شکلات در گذشته بیش از حال قاچاق وجود داشت و اکنون در نمونه هاى داخلى از نظر کیفى شاهد رشد زیادى هستیم.
 
 مدیر کل اداره نظارت بر فرآورده هاى غذایى و آرایشى و بهداشتى سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کارخانه های زیادى داریم که شکلات و قهوه با کیفیت تولید مى کنند، گفت: افزون بر بهبود افزایش کیفیت در شکلات و قهوه هاى تولید داخل، واردات برندهاى معتبر را ساماندهى کرده ایم.
 
وى درباره یکى از راه هاى دیگر جلوگیرى از قاچاق یادآور شد: برخى برندهاى مشهور در کشور نمایندگى رسمى دارند و مردم مى توانند از آن ها خرید کنند و به طور کلی این محصولات مورد تایید سازمان غذا و دارو است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز