title

ویتامین D نقش مهمی در حفظ سلامت کلی بدن دارد. این ویتامین برای رشد و توسعه سلول‌های عضلانی، عملکرد مناسب و سازگار سیستم ایمنی، حفظ سلامت سیستم اسکلتی و موارد دیگر ضروری است. به همین دلیل است که سطوح ناکافی یا کمبود ویتامین D ممکن است خطر ابتلا به بیماری و عفونت، تخریب استخوان و بسیاری دیگر از پیامدهای منفی سلامتی را افزایش دهد.

ادامه مطلب

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف دوزهای پایین استامینوفن که معمولا بی‌خطر تلقی می‌شوند، می‌توانند تغییراتی در پروتئین‌های بافت قلب ایجاد کنند.

ادامه مطلب

یک مطالعه جدید نشان می دهد که آنتی بیوتیک ها به کاهش شدت یا مدت زمان سرفه کمک نمی کنند حتی اگر یک عفونت باکتریایی مقصر باشد.

ادامه مطلب

مدیرکل و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از راه اندازی ۴۴ خط جدید تولیدی و ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.  

ادامه مطلب

روغن ماهی یا همان عصاره چربی ماهی سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ از جمله ایکوزاپنتائوئیک اسید (EPA) و اسید داکوساگزنئوئیک (DHA) است. این اسید‌های چرب ضروری فقط در غذا‌های دریایی و یا مکمل‌های غذایی آن‌ها وجود دارند.

ادامه مطلب

برای زنان باردار، استامینوفن همواره برای کاهش تب و تسکین درد، گزینه بی خطری در نظر گرفته می شد. اما نتیجه مطالعه ای که اخیرا انجام شده است، چیز دیگری نشان می دهد. در این پژوهش، محققان به رابطه بین مصرف استامینوفن (با نام تجاری تایلنول) در دوران بارداری و اختلال در گفتار کودکان پرداختند.

ادامه مطلب

طبق گزارش جامعه پزشکی، آمار مصرف خودسرانه داروهایی مثل آمپول تقویتی نوروبیون و ب کمپلکس در ایران بسیار بالا است و خیلی از مردم، همدیگر را هم به مصرف آنها تشویق می‌کنند و حتی تا جایی تخصصی عمل می‌کنند که تاکید دارند حتما نوع خارجی آن خریداری شود تا اثر بهتری داشته باشد.

ادامه مطلب

ژلوفن دارویی است جزء دسته داروهای ضد التهایی غیر کورتونی بوده که متاسفانه مصرف خودسرانه آن به شدت رواج پیدا کرده است.

ادامه مطلب

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر لزوم توجه جدی روزه‌داران نسبت به نحوه صحیح تغذیه و مصرف دارو تاکید کرد. 

ادامه مطلب

براساس مکاتباتی که بین وزارت بهداشت و سازمان حج و زیارت انجام شده و به استناد الزامات و توصیه‌های وزات بهداشت عربستان، واکسن کووید ۱۹ جزو واکسن‌های «توصیه‌شده» برای اعزام به حج ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) است و هنوز الزامی تعیین نشده است.  

ادامه مطلب

سرپرست نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف دارو در ماه مبارک رمضان شرایط خاص و ویژه خود را دارد که در این خصوص نظر تخصصی پزشک حائز اهمیت ویژه است.

ادامه مطلب

یک داروی ضد اضطراب با مرگ و میر در انگلیس مرتبط است و باعث شده افرادی که این دارو را مصرف می‌کنند در مورد عوارض جانبی ناتوان‌کننده آن اظهار نظر کنند.

ادامه مطلب

سرپرست گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه امحاء هریک از داروهای بلااستفاده و تاریخ گذشته حتما باید به صورت اصولی انجام شود، گفت: امحاء غیراصولی برخی از داروها باعث ایجاد آسیب به طبیعت و حتی به مخاطره افتادن سلامت انسان می‌شود.

ادامه مطلب

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون با بیان اینکه تمام تلاش خود را به‌ کار می‌گیریم که پالایشگاه خون را در ایران راه‌اندازی کنیم، درباره تولید داخلی داروهای مشتق از پلاسما گفت: به طور قطع، تولید دارو توسط پالایشگاه‌های خارجی نسبت به تولید دارو در داخل کشور گران‌تر است؛ بنابراین با توجه به اینکه علم تولید داروی مشتق از پلاسما در کشور وجود دارد، برای احداث پالایشگاه خون تلاش می‌شود.

ادامه مطلب

یک مطالعه جدید نشان می دهد که داروی رایج ریزش مو ممکن است با کاهش سطح کلسترول، خطر بیماری قلبی را در مردان کاهش دهد.

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز