title
کد خبر: 98331
00
بلایی که نوشابه بر سر کلیه ها می آورد

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف نوشیدنی‌های شیرین از جمله نوشابه منجر به بروز بیماری‌های مزمن کلیوی می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف نوشیدنی‌های شیرین منجر به بروز بیماری‌های مزمن کلیوی می‌شود.

براساس این پژوهش، مصرف نوشیدنی‌های شیرین، نوشابه، آب میوه و هرآنچه که حاوی مقادیر زیادی از شکر است، ریسک بروز بیماری‌های مزمن کلیوی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

یافته های منتشر شده در «Journal of Clinical Society of Nephrology» حاکی از آن است که برخی از نوشیدنی‌ها سلامت کلیه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.

محققان دانشگاه جان‌هاپکینز که این پژوهش را انجام داد‌ه‌اند تأکید می‌کنند، پیروی از یک رژیم غذایی سالم می‌تواند علاوه بر رفع بیماری مزمن کلیوی ریسک بروز شمار زیادی از بیماری‌های دیگر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

آمارها بیانگر آن است که بیش از 500 میلیون نفر در جهان از انواع آسیب‌های کلیوی رنج می‌برند و سالانه میلیون‌ها نفر دلیل حملات قلبی و مغزی ناشی از بیماری‌های مزمن کلیوی جان خود را از دست می‌دهند.

 

منبع: فارس


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.