title
کد خبر: 8900
00
 پایان ناباروری بیماران مبتلا به سرطان

محققان دانشگاه تگزاس آمریکا دریافتند دارویی که پیش از این برای جلوگیری از عفونت در بیماران سرطانی مورد استفاده قرار می‌گرفت، قابلیت جلوگیری از ناباروری این بیماران را نیز دارد.

به گزارش بهداشت نیوز،  ناباروری یکی از مشکلات متداول در بین بیماران سرطانی و به ویژه مردان مبتلا به این بیماری است، زیرا فرآیند درمانی سرطان اغلب منجر به توقف تولید اسپرم می‌شود.
محققان بین فاکتور محرک کولونی گرانولوسیتی یا G-CSF و تولید مجدد اسپرم در مردانی که در دوران کودکی به سرطان مبتلا شده و دوره درمان را طی کرده‌اند، ارتباط معناداری یافتند.
فاکتور محرک کولونی گرانولوسیتی نوعی پروتئین است که مغز استخوان را برای تولید گلبول‌های سفید خون و سلول‌های بنیادی تحریک می‌کند و باعث تحریک رهاسازی آنها از مغز استخوان می‌شود. محققان دریافتنند G-CSF قادر است از طریق ارتقای رشد سلول‌ها، موجب تولید اسپرم شود.
ناباروری مردان یک بیماری خاص است که درمان آن به راهکارهای خلاقانه نیاز دارد. اما قبل از درمان این بیماری باید به درستی بدانیم که در فرآیند باوردی مردان چه عواملی اثرگذار هستند و این عوامل چگونه عمل می‌کنند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Reproductive Biology and Endocrinology منتشر شده است.( ایرنا)


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.