title
کد خبر: 8471
00
معاون بهداشت در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی:
اطلاعات 54 میلیون نفر ایرانی در سامانه سیب ثبت شده است

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تا کنون اطلاعات 54 میلیون نفر از مردم در سامانه سیب و 6 میلیون نفر دیگر در دو سامانه دیگر بهداشتی در استانهای کشور ثبت شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی اکبر سیاری بعد از ظهر دیروز در بیست و پنجمین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در بندرعباس، خاطرنشان کرد: سالانه حدود 50 تا 70 هزار نوزاد در کشور بر اثر اختلالات ژنتیکی که منجر به اختلالات آناتومیک یا متابولیک و معلولیت خواهد شد، متولد می شوند که 50 درصد از آنها قابل پیشگیری است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت اجرای سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در کشور، گفت: خوشبختانه زنجان به عنوان یکی از استانهای نمونه توانسته است که این برنامه را در تمامی شهرها اجرا کند و تا کنون برای 48 هزار نفر خطرسنجی انجام شده که بر اساس آن عوامل خطر بروز بیماری های غیرواگیر به عنوان عامل 76 درصد از مرگ و میر مردم، مشخص می شود.

دکتر سیاری از روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی خواست تا سامانه یکپارچه سلامت و سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به فرایند تدوین برنامه عملیاتی سال ۹۶ ، به مقایسه آماری برنامه ها در سال ۹۵ و ۹۶ و اهداف کمی و کیفی آن، رئوس برنامه های اولویت دار معاونت بهداشتی در سال آینده پرداخت.

دکتر سیاری خاطرنشان کرد: برای سال آینده در معاونت بهداشت 215 برنامه عملیاتی تدوین شده و دانشگاه های علوم پزشکی باید برای رسیدن به این اهداف، برنامه های مشخص و دقیقی داشته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان، از نظم و انضباط به عنوان پایه و اساس پیشبرد اهداف و برنامه های عملیاتی یاد کرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.