title
کد خبر: 7976
00
 تعهد سوئد به توقف کامل انتشار گازهای گلخانه‌ای تا 2045

سوئد متعهد شده تا سال 2045 انتشار گازهای گلخانه‌ای را به طور کامل متوقف کند.

به گزارش بهداشت نیوز، دولت سوئد همچنین از تمامی کشورها از جمله آمریکا درخواست کرده برای محقق شدن توافق اقلیمی پاریس تمام اقدامات لازم را در نظر بگیرند. علاوه بر این دولت سوئد بر ضرورت مقابله با تغییرات اقلیمی و نادیده گرفتن نگرانی‌ها در مورد سیاست‌های جهانی تحت روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ تاکید مجدد کرد.

مقامات سوئد اظهار داشتند: فوائد همراه و همسو بودن جامعه با محیط زیست بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه در ارتقای وضعیت سلامت، ایجاد اشتغال و بهبود امنیت نقش دارد. همچنین اکنون دیگر وابسته بودن به سوخت‌های فسیلی و گاز از روسیه مدنظر نیست.

اکثر احزاب سوئد موافقت کرده‌اند تا در ماه‌های پیش‌ رو، قانونی را به تصویب  برسانند که براساس آن دولت موظف خواهد شد تا اقدامات جدی‌تری را برای کاهش انتشار سوخت‌های فسیلی تا سال 2045 در نظر گیرد.

طبق اعلام دولت سوئد برای تحقق این هدف لازم است انتشار گازهای گلخانه‌ای داخلی حدود 85 درصد کاهش یابد و مابقی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای از طریق کاشت درخت و سرمایه‌گذاری‌های پایدار برطرف شود.(ایسنا)


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز