title
کد خبر: 7691
00
ورزش گروهی رضایت از زندگی را بالا می برد

اگر به فکر انتخاب سبکی جدید برای ورزش کردن هستید حتماً ورزش گروهی را انتخاب کنید. محققان می گویند انجام تمرین های ورزشی به صورت گروهی نه تنها فواید خوبی برای سلامتی دارد بلکه می تواند شادی بلندمدت را افزایش دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، مطالعه مدرسه عالی اقتصاد در لندن روی 459 ورزشکار که با یک گروه ورزش می کردند نشان داد که به‌طورکلی از زندگی خود رضایت بیشتری داشتند.

بریتانیا یکی از منفعل ترین کشورهای اروپا است که بر اساس مطالعات انجام شده حدود یک سوم مردم حتی حداقل 30 دقیقه ورزش در هفته را هم انجام نمی دهند؛ در صورتی که یک ورزش متعادل باید 150 دقیقه در هفته باشد.

به گفته یکی از اعضای این پروژه تحقیقاتی به هنگام رقابت و موفقیت در ورزش، محیط اجتماعی گروه برای رضایت کلی از زندگی بسیار مهم است. دلیل این موضوع هم تعامل اجتماعی و احساس داشتن هویت است که وقتی عضو یک تیم باشید به شما دست می دهد و وقتی یک ورزشکار به تنهایی به دنبال اهداف فردی خود است ظاهر نمی شوند.

یافته های این تحقیق برای کسانی که در هر سطحی از ورزش شرکت می کنند اهمیت دارد چراکه نشان می دهد بازی کردن در یک محیط تیمی مزایای بسیاری فراتر از سلامت جسمانی دارد. احساس تعلق به هم تیمی و رضایت داشتن از بودن با تیم خود به احساس رضایت از زندگی کمک می کند.

این نتیجه از تحلیل داده های حاصل از افرادی با سن 12 تا 20 ساله به دست آمد که در ورزش های مختلفی مشغول بودند مثل شنا، بدن‌سازی، بسکتبال و دوچرخه سواری و از آن‌ها در مورد سطوح رضایت از زندگی در سه مرتبه و در یک دوره شش ماهه سؤال شد.

محققان می گویند جنبه اجتماعی رقابت و تمرین بدنی به عنوان بخشی از یک تیم و روابط فردی که در تعامل های گروهی افزایش می یابد همگی شادی را بالا می برند. علاوه بر این فواید روان شناختی عضویت در یک تیم مثل احساس تعلق و هویت اجتماعی هم به خودی خود عوامل مهمی محسوب می شوند.

همه می دانیم که عضویت در تیم می تواند به افراد در غلبه بر خصومت و برآمدن از عهده شکست ها کمک کند چراکه شبکه حمایتی موجود در یک تیم به این معنا است که ورزشکاران برای مقابله با چالش های ذهنی و روانی مجهزتر و آماده تر هستند.

منبع: شفقنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز