title
کد خبر: 669
00
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان:
ورزش صبحگاهی عـامل مهمی درایجـادنشاط وتأمین سـلامت روان دانش آموزان است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اجرای ورزش صبحگاهی در مدارس لرستان گفت : ورزش صبحگاهی عـامل مهمی در ایجـاد نشاط، شـادابی وتأمین سـلامت جسم و روان دانش آموزان است .

به گزارش بهداشت نیوز،  فرید بهرامی  اجرای ورزش صبحگاهی بطور منظم و روزانه می تواند نقش بسیار مهمی درکسب آمادگی جسمانی ، روانی و نشاط و شـادابی دانش آموزان داشته باشد .

وی به اجرای روزانه 8تا 10دقیقه حرکات ورزشی در مدارس افزود : نرمش صبحگاهی به جهت اجرای آسان ،‌کم هزینه و فراگیر بودن ، از بهترین فعالیت هایی است که می تواند در جبران کمبود حرکتی دانش آموزان مؤثر واقع شود .

وی خاطر نشان کرد : ورزش صبحگاهی  ضمن کمک به برقراری نظم و انضباط اجتماعی، آموزش حرکات ورزشی، رفع خواب آلودگی و خستگی و آماده سازی ذهن برای یادگیری،  باعث ایجاد محیطی شاد و با نشاط درمدرسه  می شود .  

وی تاکید کرد : نرمش صبحگاهی تنها فعالیتی است که به فضا ، امکانات ورزشی نیاز ندارد و با کمترین سرمایه گذاری بیشترین بهره  را در شاداب سازی و ارتقاء سلامتی و تندرستی دانش آموزان دارد

بهرامی  ادامه داد : اجرای منظم و روزانه 10 دقیقه نرمش صبحگاهی در مدارس ضمن ایجاد نشاط و شادابی و تقویت روحیه اجتماعی ، موجب کمک به هماهنگی عصب ، عضله ، انعطاف پذیری ماهیچه ها ، جنبش پذیری مفاصل و نهایتاً بهبود آمادگی حرکتی در دانش آموزان می شود.

بهرامی در ادامه افزود :  با توجه به این که دانش آموزان روزانه چند ساعت در کلاس‌های درس روی نیمکت می‌نشینند، حتی اگر نوع نشستن آنها مناسب باشد و نیمکت نیز استاندارد باشد، در آنها احساس خستگی فیزیکی بوجود می‌آید و چنانچه نوع نشستن مناسب نباشد ، در دراز مدت موجب اختلالات ساختاری می‌شود که ایجاد شکلC  مانند در مهره‌ها، از آن جمله است.

وی در ادامه حرکات نرمشی صبحگاهی  مدارس را در 3 بخش گـرم کردن ، پیـاده کـردن هـدف و بازگشت به حـالت اولیه عنوان کرد و گفت :  ورزش جزء جدایی ناپذیر تعلیم و تربیت و وسیله ای برای رسیدن به سلامت جسمی و روحی  دانش آموزان است.

بهرامی بر این نکته تاکید کرد که ورزش علاوه بر سلامت جسمانی ،روانی ، اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان سبب ارتقاء  خود پنداره و عزت نفس دانش آموزان  می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان در ادامه افزود :امروزه در بیشتر کشورهای پیشرفته از  ورزش در درمان ناراحتی های روانی استفاده می کنند و پژوهش های علمی هم  نشان می دهدکه تمرینات هوازی مثل دویدن آرام ، شنا و دوچرخه سواری موثرترین روش های درمانی در تامین  سلامت جسمانی و روانی است   

بهرامی در پایان  ورزش را به عنوان یک عامل مهم فرهنگی در سالم سازی  وتوسعه  فرهنگی برشمردو گفت : جوانان و نوجوانان با الگو قرار دادن  شخصیت های ممتاز ورزشی در مسیر سالم و درست قرار می گیرند.

منبع: پانا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز