title
کد خبر: 6650
00
مواد غذایی مفید برای سلامت پوست

استفاده از موادغذایی طبیعی می تواند به تقویت سلامت پوست از درون کمک کند، همچنین افزودن این موادمغذی به رژیم غذایی در رفع چین و چروک و افزایش شادابی پوست موثر است.

گردو

گردو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است. از جمله فواید بی شمار این ماده غذایی، می توان به محافظت از بدن در برابر آسیب های اشعه فرابنفش خورشید اشاره کرد، به طوریکه یک ضد آفتاب طبیعی به حساب می آید. بادام نیز منبع خوبی از این اسیدهای چرب اشباع نشده می باشد.


آووکادو

آووکادو به عنوان یک ماده اولیه در ماسک های خانگی کاربرد دارد، اما مصرف خوراکی این ماده غذایی نیز می تواند بسیار مفید باشد. آووکادو منبعی عالی از ویتامین E بوده، به طوریکه این آنتی اکسیدان به پوست در ترمیم خودش کمک می کند. این ماده غذایی در کمک به حفظ رطوبت و انعطاف پذیری پوست نیز موثر است.


سالمون

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است، این ماده غذایی از بدن در برابر آسیب نورخورشید و ایجاد التهاب محافظت می کند. ماهی ساردین و خال مخالی نیز منبع خوبی از امگا 3 به حساب می آیند.


بلوبری

بلوبری به دلیل ارزش بالای غذایی یک سوپر فود به حساب می آید. این میوه سرشار از موادآنتی اکسیدانی به ویژه ویتامین C و ویتامین E است. آنتی اکسیدان از بافت های بدن محافظت کرده و در کمک به ترمیم آسیب ها موثر است. همچنین تمشک، رزبری و توت فرنگی نیز حاوی موادغذایی دوستدار سلامت پوست می باشند.


بذرکتان

مصرف بذرکتان اغلب برای افزایش فیبر غذایی توصیه می شود، اما این ماده غذایی منبع عظیمی از اسیدهای چرب امگا 3 نیز به حساب می آید. همچنین بذرکتان حاوی ترکیبانی معروف به لیگنان ها بوده که به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می کنند.


شکلات تلخ

براساس مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه در ایالات متحده، شکلات سرشار از ترکیباتی به نام فلاونوئید با خواص قدرتمند آنتی اکسیدانی است. همچنین مصرف منظم شکلات تلخ در بانوان باعث بهبود بافت پوست، کاهش قرمزی و هیدراته شدن بهتر پوست خواهد شد.


اسفناج

اسفناج حاوی آنتی اکسیدان های ضدپیری مانند ویتامینA، ویتامین C و ویتامین E است. برگ های اسفناج منبع قدرتمندی از برخی موادمعدنی از جمله منیزیم می باشد. این ماده معدنی به بهبود جراحات و سایر آسیب های پوستی کمک می کند. آب موجود در اسفناج همچنین به حفظ هیدراته کردن پوست کمک می کند.


گوجه فرنگی

گوجه فرنگی علاوه بر ویتامین C حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن است. لیکوپن فواید بسیاری برای سلامتی دارد، به طوریکه از پوست در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می کند.


چای سبز

چای سبز حاوی پلی فنول و کاتچین است. این آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن در برابر سرطان پوست کمک می کنند، همچنین در حفظ انعطاف پذیری پوست نیز تاثیر دارند.

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز