title
کد خبر: 65592
00
ساده ترین روش برای سالم نگه داشتن ریه ها

همه می دانیم که داشتن ریه سالم و اکسیژن رسانی مناسب به بدن برای بقا و سوخت و ساز سلول های بدن نقش کلیدی دارد. در این بخش از نمناک روش های ساده ایی را برای سالم نگه داشتن ریه ها ارائه می کنیم. بازدید : 1,903 نفر

به گزارش بهداشت نیوز، هر انسان دارای دو ریه می باشدکه ریه ها در قفسه سینه قرار دارند و آنقدر بزرگ هستند که بیشتر فضای سینه را گرفته اند. سلول های ریه مدام با آلاینده ها و سمومی که تنفس می شوند در معرض آسیب قرار دارند،ما برای سالم نگه داشتن ریه ها راهکارهای ساده ایی را ارائه کرده ایم با این راهکارها آشنا شوید.

چند راهکار ساده برای سالم نگه داشتن ریه ها

گر می خواهید ریه های سالمی داشته باشید به انجام این کارها عادت کنید:

*با تجویز پزشک آسپرین مصرف کنید.محققان طی مطالعاتی متوجه شدند که کسانی که ۳۲۵ میلی گرم آسپرین روزانه مصرف می کنند، ۲۲ درصد نسبت به افراد دیگر به احتمال کمتری دچار تنگی نفس می شوند.

*دمبل بزنیدبا انجام این ورزش ماهیچه های قفسه سینه افزایش و تقویت می یابد و این توانایی را دارد که فضای بیشتری را برای ریه هایتان باز کند

*آب بنوشید، جذب خوب آب می تواند از مسیر هوایی ترشحات نمدار نگهداری کند. به همین دلیل است که شما می توانید به راحتی صحبت کنید. همچنین نوشیدن آب زیاد مانع از سرفه های مکرر می شود.

*ملحفه ها را مرتب بشوییدگردوخاک موجود در ملافه ها می تواند راه نایژه ها را ببندد اما مطالعات نشان داده است که به طور کلی در نتیجه عوض کردن ملافه ها، ۶۶ درصد از تعداد موجودات ذره بینی داخل ملافه ها کاهش پیدا می کند.

*غذایتان را خوب بجویدتحقیقات نشان می دهد که ماهیچه های معده به حرکت کردن دیافراگم کمک می کند بنابراین شما با قدرت بیشتری ریه هایتان را از هوا پر می کنید.

*از قرار گرفتن در معرض افراد سیگاری خودداری کنید. دود سیگار خوردن ترکیبی پیچیده از موادشیمیایی است که با سوختن دخانیات تولید می شود. این هم درست مثل سیگار موجب بروز بیماری های مختلف و مرگ می شود. دو سوم دود سیگار توسط فردی که سیگار را می کشد استنشاق نمی شود، بلکه در فضای اطراف او پراکنده می شود.

در اینجا به چند نکته برای جلوگیری از دود سیگار اشاره می کنیم:

o اجازه ندهید در خانه تان، ماشینتان، و محل کارتان کسی سیگار بکشد.

o در ماشین، محل کار و خانه علامت “سیگار نکشید” نصب کنید.

o از بیزنس ها و فعالیت هایی که به دور از سیگار است استقبال کنید.

o نگذارید فرزندانتان هم در اطراف افراد سیگاری باشند.

 

منبع:نمناک

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز