title
کد خبر: 61148
00
 چگونه می توان قندخون را در حاملگی اندازه گیری کرد؟

من در هفته 30 بارداری هستم. قند ناشتام 100 است که بعد از خوردن صبحانه 95 میشه. قند ناشتامو چه جوری پایین بیارم؟

به گزارش بهداشت نیوز؛

سوال : من در هفته 30 بارداری هستم. قند ناشتام 100 است که بعد از خوردن صبحانه 95 میشه. قند ناشتامو چه جوری پایین بیارم؟

پاسخ دکتر فاطمه واثق رحیم پرور،‌ متخصص مامایی:
معمولا در دوران بارداری قندخون اگر بالای 95 باشد ما آن را به عنوان دیابت می شناسیم. اما معمولا چون صبحانه ای که خورده می شود خیلی استاندارد نیست و معلوم نیست چه مواد غذایی شما خورده اید و چه میزان کالری دریافت کرده اید؛‌ به همین میزان قندخون بعد از غذا ارزش چندانی ندارد اما اگر شما دو بار قندخون ناشتای خود را اندازه گیری کرده باشید و میزان آن بالای 95 باشد مشخص می شود که شما دیابت بارداری دارید و لازم است که رژیم غذایی مناسب دوران بارداری و یا حتی برای کاهش قندخون خود انسولین دریافت کنید.

 

منبع: نی نی بان

 


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.