کد خبر: 61148
تاریخ انتشار: یکشنبه 26 فروردين 1397 - 05:50
من در هفته 30 بارداری هستم. قند ناشتام 100 است که بعد از خوردن صبحانه 95 میشه. قند ناشتامو چه جوری پایین بیارم؟
به گزارش بهداشت نیوز؛
سوال : من در هفته 30 بارداری هستم. قند ناشتام 100 است که بعد از خوردن صبحانه 95 میشه. قند ناشتامو چه جوری پایین بیارم؟
پاسخ دکتر فاطمه واثق رحیم پرور، متخصص مامایی:
معمولا در دوران بارداری قندخون اگر بالای 95 باشد ما آن را به عنوان دیابت می شناسیم. اما معمولا چون صبحانه ای که خورده می شود خیلی استاندارد نیست و معلوم نیست چه مواد غذایی شما خورده اید و چه میزان کالری دریافت کرده اید؛ به همین میزان قندخون بعد از غذا ارزش چندانی ندارد اما اگر شما دو بار قندخون ناشتای خود را اندازه گیری کرده باشید و میزان آن بالای 95 باشد مشخص می شود که شما دیابت بارداری دارید و لازم است که رژیم غذایی مناسب دوران بارداری و یا حتی برای کاهش قندخون خود انسولین دریافت کنید.
منبع: نی نی بان
ارسال نظر


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.