کد خبر: 59852
تاریخ انتشار: شنبه 18 فروردين 1397 - 11:30
طبق گزارش کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا (CDC)، سال گذشته ۲۲۱ مورد جدید ابتلا به بیماریهای عفونی ناشی از باکتریهای مقاوم در برابر همه آنتیبیوتیکها یا اکثر آنها مشاهده شده است.
به گزارش بهداشت نیوز، در گزارش "Vital Signs" گفته میشود در درمانگاههایی که در آنها میکروبهای مقاوم در برابر آنتی بیوتیکها پیدا شده، حدود ۱۰ درصد از افراد فاقد علایم بیماری، حامل دستکم یکی از این میکروبهای مقاوم بودهاند.
در همین رابطه به پزشکان توصیه میشود که میکروبهای مقاوم در برابر آنتی بیوتیکها را به سرعت مورد بررسی و شناسایی قرار دهند.
علاوه بر این کسانی که میتوانند میکروبهای مقاوم در برابر آنتی بیوتیکها را منتقل کنند، باید شناسایی شده و وضعیت بیماران منتقل شده به دیگر بیمارستانها نیز پیگیری شود.
منبع:ایسنا
ارسال نظر


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.