محققان با انجام مطالعهای تازه معلوم کردهاند که چرا زنان در مقایسه با مردان از تناسب اندام بهتری برخوردارند و کمتر با عملکرد ضعیف ورزشی و خستگی عضلات مواجه میشوند.
به گزارش بهداشت نیوز، در یک تحقیق کوچک، محققان جذب اکسیژن و استخراج اکسیژن عضلانی را بر ۱۸ زن و مرد که روی تردمیل راه میرفتند اندازهگیری کردند. جذب اکسیژن یک فاکتور مهم در اندازه گیری تناسب اندام هوازی محسوب میشود.
وبمد نوشت: به گفته محققان دانشگاه واترلو در اونتاریو کانادا این روند جذب و استخراج اکسیژن در زنان حدود ۳۰ درصد سریعتر از مردان است.

نتیجه این مطالعه اما برخلاف نظر افرادی است که تصور میکنند مردان به طور طبیعی بدنی ورزشکارتر نسبت به زنان دارند و به تبع آن خوش اندامتر هستند.
در این تحقیق مشخص شده عضلات زنان استخراج اکسیژن از خون را سریعتر انجام میدهد، موضوعی که به لحاظ علمی به عنوان «یک سیستم هوازی عالی» توصیف میشود.
به این ترتیب از آنجا که خانمها روند استخراج و پردازش اکسیژن را سریعتر انجام میدهند،خیلی کمتر مولکولهای مرتبط با خستگی عضلات را انباشت میکنند و خیلی کمتر عملکرد ضعیف ورزشی از خود نشان میدهند.
منبع: خبر آنلاین


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.