گریه کردن یک واکنش طبیعی است که افراد ممکن است در هنگام ناراحتی و یا داشتن احساس غم و غصه و یا در برخورد با مشکلات از خودشان بروز دهند.
به گزارش بهداشت نیوز، گریه کردن یک واکنش طبیعی است که افراد ممکن است در هنگام ناراحتی و یا داشتن احساس غم و غصه و یا در برخورد با مشکلات از خودشان بروز دهند. اکثر مردم گریه کردن را یک واکنش بد تلقی می کنند و بر این باورند که گریه موجب بروز برخی از بیماری های روحی می شود و به دنبال آن نیز سلامت فرد در خطر است. اما باید گفت که محققین پس از بررسی های لازم به نتیجه ی معکوس رسیده اند یعنی آنها اثبات کرده اند که گریه نکردن و سرکوب احساسات موحب بروز بیماری می شود و سلامت انسان را تحت تاثیرات منفی قرار می دهد. از فواید گریه کردن می توان به تعدیل فشار خون و آرامش یافتن روحی اشاره کرد. طبق این تحقیقات نیز معلوم گردیده است که که افراد در برابر اضطراب ها و استرس ها و برخی لز مشکلات گریه می کنند که این عمل کاملا طبیعی است و مشکلی ندارد.
طی یک بررسی مشخص شد که ۸۵ درصد از زنان و ۷۵ درصد از مردان بعد از گریه کردن احساس بهتری داشته و آسان تر بر شرایط مسلط می شوند. معمولا زنان ۴ برابر مردان گریه می کنند.
در این مطالعات همچنین مشخص شد همان قدر که گریه برای سازگاری بدن در مقابل تنش ها مفید می باشد، گریه نکردن و سرکوب کردن احساسات منفی می تواند سلامتی انسان را در معرض خطر قرار دهد. بدین معنی که فروخوردن و عدم بروز احساسات با بالا رفتن فشار خون، اختلالات قلبی- عروقی، تضعیف سیستم ایمنی و افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان ها ارتباط دارد.
نکته حایز اهمیت این است که گریه در بحران ها یک واکنش طبیعی به شمار می رود اما اگر به صورت مداوم و بدون علت تکرار شود نه تنها نقشی در تامین سلامتی بدن ندارد بلکه خود علامت اختلالات روحی از جمله افسردگی و اضطراب است و نیاز به درمان های روانپزشکی دارد.
منبع: بیمارستان مجازی


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.