title
کد خبر: 56098
00
برای کاهش وزن چقدر ورزش کنیم؟

برای دستیابی به کاهش وزن و استایل دلخواه، شکی نیست که باید رژیم متعادل و تحرک کافی داشته باشید؛ اما برای رسیدن به این اهداف، چقدر ورزش کافی است؟ چه نوع تمرینات ورزشی و حرکاتی در رسیدن به وزن سالم به ما کمک می‌کند؟ این‌ها تعداد کمی از سوالاتی است که ذهن اکثر افراد را درگیر کرده و همواره در پی رسیدن به بهترین پاسخ و نتیجه بوده‌اند.

به گزارش بهداشت نیوز، برای دستیابی به کاهش وزن و استایل دلخواه، شکی نیست که باید رژیم متعادل و تحرک کافی داشته باشید؛ اما برای رسیدن به این اهداف، چقدر ورزش کافی است؟ چه نوع تمرینات ورزشی و حرکاتی در رسیدن به وزن سالم به ما کمک می‌کند؟ این‌ها تعداد کمی از سوالاتی است که ذهن اکثر افراد را درگیر کرده و همواره در پی رسیدن به بهترین پاسخ و نتیجه بوده‌اند.

 

اهدف پیش‌رونده در کاهش وزن

 

تمرینات ورزشی: باید در ابتدا بگوییم که هیچ عدد سحرآمیزی برای میزان کاهش وزن وجود ندارد؛ یعنی نمی‌توانیم چند کیلو فیکس را به شما بگوییم، زیرا فاکتورهای زیادی وجود دارند؛ برای مثال اگر شما به کلاس هوازی کیک‌بوکسینگ می‌‌روید و دوستتان به کلاس فوق‌العاده آهسته یوگا وینیاسا می‌رود و هر دو، زمان یکسانی را ورزش کنید، بدون شک هرکدام فواید جداگانه‌ای همچون قوی‌کردنِ قلب یا افزایش انعطاف‌پذیری نصیبتان شده است. البته شما، به‌خاطر انجام ورزش‌های هوازی، احتمالا کالری بیشتری سوزانده‌اید که این کالری‌سوزی، باعث نزدیک‌شدن به وزن دلخواهتان می‌شود.

 

رژیم غذایی: یکی دیگر از فاکتورها، غذا است. اگر دوستتان بعد از ورزش یک بطری آب بنوشد و شما کارامل بخورید، بین این دو خیلی تفاوت وجود دارد. امروزه محققان می‌دانند که مسابقه تثبیت و حفظ وزن یا کاهش وزن، کمی پیچیده‌تر از کالریِ مصرفی و کالریِ سوختی است؛ اما همچنان، فکر کردن به وزن ایده‌آل، بسیار کمک‌کننده می‌تواند باشد.

 

تحرک باعث می‌شود بدن، کالری بسوزاند؛ اگر شما بیشتر از کالری که دریافت می‌کنید بسوزانید، وزن کم می‌کنید. بدون شک، خوردن یک کیک در جشن تولد، با ۳۰۰ کالری، بسیار آسان‌تر از سوزاندنِ آن است (که حدود یک ساعت پیاده‌روی یا ۳۰ دقیقه دویدن طول می‌کشد). به همین دلیل، کاهش وزن سالم به همراه یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد غذایی شروع می‌شود، که در عین حال که کالری را کنترل می‌کند، در ورزش نیز نقشِ حمایت‌کننده دارد.

 

کدام تمرینات موفقیت‌آمیز هستند؟

 

انجام هر نوع تمرینی تمرین ورزشی موفقیت‌آمیز خواهد بود؛ برای مثال، پیاده‌روی تمرین خوبی است. هر تمرینی از پیاده‌روی با دوستتان تا رقصیدن، می‌تواند احساس لاغری و قوی‌شدن را به شما القا کند. یادتان باشد که همه چیز فقط به شما بستگی دارد.

 

هنگامی‌که متوجه شدید چه فعالیتی باعث افزایش ضربان قلب و احساس شادی در شما می‌شود، سعی کنید در هفته ۱۵۰ دقیقه آن را انجام دهید. باز هم، اگر هم‌زمان از یک رژیم غذایی متعادلِ کم‌شکر و بدون غذاهای فرآوری‌شده پیروی کنید، می‌توانید سریع‌تر تفاوت را در احساس خود و اندازه‌شدن لباس‌ها مشاهده کنید.

 

اهمیت تمرینات قدرتی

 

بیشتر افراد، تمرینات ورزشی را فقط ورزش‌های هوازی می‌دانند؛ زیرا باعث تعریق زیاد می‌شود. لازم است بدانید که تمرینات هوازی، تنها کلید کاهش وزن نیست. این تمرینات برای سلامت قلب، استقامت، احساس قدرت و آسودگی مهم است، به همین دلیل پزشکان آن را برای افسردگی و نگرانی تجویز می‌کنند. همتای دیگر آن یعنی حرکات قدرتی نیز برای کاهش وزن ضروری است . یکی از پژوهش‌ها نشان داد افرادی‌که به‌طور روزانه ۲۰ دقیقه تمرینات با وزنه دارند، بیشتر از کسانی‌که ۲۰ دقیقه تمرینات هوازی انجام می‌دهند، چربی شکمشان کم می‌شود؛ پس در نتیجه، تمرین قدرتی مکمل تمرین هوازی است.

 

تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که وزنه‌برداری یا انجام تمرینات همراه با وزنه، به مدت یک یا دو بار در هفته، می‌تواند قدرت فرد را بهبود بخشد، مانع از آسیب شود و نیز تراکم استخوانی را افزایش دهد.

 

کدام حرکت به‌سرعت، به بدنم فرم می‌دهد؟

 

اگر اولویت شما بهره‌وری است، تمرینات متناوب با شدت بالا می‌تواند بهترین گزینه باشد. برطبق تحقیقات صورت گرفته، هر دوی این ورزش‌ها متابولیسم را افزایش می‌دهد و کمک زیادی به کاهش چربی، به‌خصوص چربی شکم می‌کند.

 

کارشناسان ورزشی بر این باورند که، انجام تمرینات متناوب شدت بالا به مدت دو تا سه بار در هفته، به‌همراه یک تمرین چرخشی (یعنی تمرین با شدت بالا که در بین حرکات استراحت نمی‌کنید یا استراحت کمی دارید) یک راه عالی برای کاهش وزنِ پایدار و سالم است.

 

جمع‌بندی نهایی

همان‌طورکه در مقاله نیز اشاره شد، ورزش‌های هوازی و کار با وزنه هر دو برای تناسب اندام و سلامتی مفید است. پیشنهاد ما بهره‌گیری از هر دو تمرین در کنار یکدیگر است. یعنی تمرینات با وزنه را با تمرینات هوازی ترکیب کنید و از کالری‌سوزی و نتیجه آن یعنی تناسب اندام، لذت ببرید.

 

منبع: فیتامین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز