title
کد خبر: 53832
00
بهترین دغدغه ها برای شروع یک سال خوب

هر انسانی برای رسیدن به یک زندگی ایدال و مورد انتظار خود یک سری آرزو ها و دغدغه های رو در زندگی خود منظور می کند ولی همیشه این آرزو ها و دغدغه ها نمی تواند ایدال و مورد پسند همه باشد به نظر شما بهترین دغدغه های یک زندگی خوب چه چیزی می تواند باشد ؟

به گزارش بهداشت نیوز، هر انسانی برای رسیدن به یک زندگی ایدال و مورد انتظار خود یک سری آرزو ها و دغدغه های رو در زندگی خود منظور می کند ولی همیشه این آرزو ها و دغدغه ها نمی تواند ایدال و مورد پسند همه باشد به نظر شما بهترین دغدغه های یک زندگی خوب چه چیزی می تواند باشد ؟

یک ماشین خوب یا یک خونه بزرگ !
وقتی که به خودمان و آرزوهای کوچک و بزرگمان نگاه می کنیم متوجه می شویم که همه آرزو های ما رنگ و بوی دنیا به خود گرفته است مثلاً داشتن یک خانه ویلایی و گران قیمت و مجلل و یک ماشین پرستیژ بالا و مقام و جایگاه  دنیایی !
من نمی خوام توی این پست از بدی این آرزو ها بگم و اصلاً نمی خوام که توبیخ بکنم کسی رو که از این آرزو ها داره ولی وقتی که همه چیز رنگ و بوی دنیا رو به خودش می گیره آدم احساس می کنه یک روزی غبار مرگ همه این آرزو ها رو می گیره و چیزی از اونها باقی نمی مونه .

یک اخلاق خوب  یک ارتباط درست درمون با خدا  !
نمی دونم چه قدر دغدغه ها و آروزهای ما رنگ بوی خدایی داره ولی ای کاش یک روزی فرا برسه که ما آدم ها همه دغدغه هامون رنگ بوی دنیای نداشته باشه وقتی که آرزو ها رنگ بوی خدایی به خودش می گیره دیگه سعی نمی کنی توی این دنیا سر کسی رو کلاه بزاری دلت بی خود بی جهت به کسی حسودی نمی کنه سعی نمی کنی که حقی  رو ناحق بکنی خلاصه بگم خدا رو به همه خواسته های دنیای مقدم می دونی
 امام على علیه السلام :
مَن أَصلَحَ فیما بَینَهُ وَبَینَ اللّه  أَصلَحَ اللّه  فیما بَینَهُ وَبَینَ النّاسِ؛
هر کس رابطه اش را با خدا اصلاح کند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
بحارالأنوار، ج71، ص366، ح12

یه خونه کوچیک اما  پر از صفا و صمیمیت :
ای کاش می شد توی خونه های کوچیک مون صفا و صمیمیت و بین اعضا ء  رو پا بر جا کرد بی خود عصبانی نشد و بی خود  داد نزد ای کاش می شد توی این خونه های کوچیک صفا رو حاکم کرد صدای مناجات با خدا رو تنین انداز کرد راستی اگه ما آدم ها یک خونه هزار متری داشته باشیم ولی خدای عزیز مون  توی اون خونه هیچ جای نداشته باشه چه ارزشی داره اون خونه ؟

ای کاش می شد دل ها رو پاک کرد کینه هارو دور ریخت
 بعضی وقتها وقتی به دور و اطرافمون نگاه می کنیم تازه متوجه می شیم که ای وای چقدر تنها شدیم همه رو از خودمون رنجوندیم ،‌
بعضی افراد هستند که سالیان سال رنگ برادر و خواهراشون رو ندیدن خدانکنه واقیت داشته باشه ولی هستند افرادی که از پدر و مادر های خودشون هم بریدن واقعاً دنیا هر اندازه هم که زیبا و بزرگ که باشه وقتی این عزیزان رو کنار خودت نمی بینی چه قدر سخت و طاقت فرسا می شه .ای کاش می شد دلهامون رو پاک کنیم کینه ها و بد بینی ها رو از زندگیمون دور بریزیم ای کاش می شد .
امام على علیه السلام:
(براى دِرو کردن بدى از سینه دیگران، آن را از سینه خودت ریشه کَن کُن.(نهج البلاغه، حکمت 178)
 امام على علیه السلام:
(هر کس کینه را از خود دور کند، قلب و عقلش آسوده گردند.)((غررالحکم، ج5، ص 326، ح8584)

سرتون رو به درد نیارم
ای کاش می شد دغدغمون ظهور امام زمان (عج) باشه دغدغمون جهانی پر از صلح و صفا باشه ای کاش می شد بدی هارو از خودمون دور کنیم ای کاش می شد رفتارهامون رو اصلاح کنیم ای کاش با بدی ها عادت نمی کردیم .

جواب از شما
به نظر شما بهترین دغدغه های یک زندگی خوب چه چیزی می تواند باشد ؟

 

منبع: رهروان ولایت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز