title
کد خبر: 53676
00
۷ غذایی که مردان باید بخورند

مردانی که با مشکلاتی مانند اختلال نعوظ مواجه هستند، باید انار را به‌عنوان یکی از درمان‌های طبیعی به رژیم غذایی خودشان اضافه کنند. مطالعات زیادی نشان داده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی در آب و دانه‌های انار وجود دارند که می‌توانند آسیب‌های اکسیداتیو واردشده به سیستم عروقی بدن را رفع کنند. همین قابلیت انار است که نقش موثری در برطرف‌سازی مشکلات ذکرشده ایفا می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز، ۷ غذایی که مردان باید بخورند:

۱. ماهی سالمون 


کمبود ویتامین D، یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در مبتلا شدن مردان به اختلال نعوظ نقش داشته باشد. بنابراین، مردانی که به اندازه کافی ویتامین D دریافت می‌کنند، آسیب‌های عروقی ناشی از التهاب را کاهش می‌دهند و درنتیجه خطر ابتلا به اختلال نعوظ را هم به حداقل می‌رسانند. 
مردان مبتلا به اختلال نعوظ معمولا دارای سطح بالایی از نشانگرهای التهاب اندوتلیال نسبت به جمعیت عمومی هستند و این‌طور تصور می‌شود که کاهش همین نشانگرهای التهابی می‌تواند به تقویت گردش خون در بدن مردان کمک کند. هر ۱۰۰ گرم از ماهی سالمون تقریبا ۱۱۲ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین D را تامین می‌کند. 


۲. سبزی‌های تیره 


اگر می‌خواهید که گزینه‌های مناسبی در کنار ماهی سالمون داشته باشید، هرگز نباید سبزی‌های تیره‌رنگ را فراموش کنید. متخصصان می‌گویند که سبزی‌های تیره‌رنگ، گزینه ایده‌آلی در کنار گوشت‌های سالم مانند ماهی سالمون هستند و سلامت عمومی شما را تقویت می‌کنند. چغندر و اسفناج، فقط دو مورد از سبزی‌های تیره هستند که مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان دارند و با روندهای اکسیداسیون در بدن مقابله می‌کنند. این محافظت از بدن در مقابل استرس اکسیداتیو، مانع از شکل‌گیری التهاب در مفصل‌ها، بیماری‌های قلبی و احتمالا سرطان می‌شود.

 
۳. انار 


مردانی که با مشکلاتی مانند اختلال نعوظ مواجه هستند، باید انار را به‌عنوان یکی از درمان‌های طبیعی به رژیم غذایی خودشان اضافه کنند. مطالعات زیادی نشان داده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی در آب و دانه‌های انار وجود دارند که می‌توانند آسیب‌های اکسیداتیو واردشده به سیستم عروقی بدن را رفع کنند. همین قابلیت انار است که نقش موثری در برطرف‌سازی مشکلات ذکرشده ایفا می‌کند. 


۴. شیرکاکائو 


شیرکاکائو می‌تواند یکی از موثرترین و مغذی‌ترین نوشیدنی‌های سالم برای مردان ورزشکار پس از پایان ورزش باشد. این نوشیدنی هم عضله‌ها را تغذیه می‌کند و هم مایعات ازدست‌رفته بدن را تامین می‌سازد. به‌علاوه، نسبت کربوهیدرات به پروتئین در شیرکاکائو کم‌چرب، ۴ به ۱ است که با بسیاری از نوشیدنی‌های ورزشی مشهور شباهت دارد. همچنین، همین نوشیدنی به‌خوبی سدیم ازدست‌رفته را پس از ورزش تامین می‌کند. بعضی از متخصصان می‌گویند که مردان باید بلافاصله پس از پایان ورزش و همین‌طور ۲ ساعت پس از ورزش از شیرکاکائو استفاده کنند. 


۵. گوجه‌فرنگی 


گوجه‌فرنگی بیشتر از هر چیزی با فایده خاصش برای سلامت پروستات در مردان شناخته می‌شود. این ماده غذایی سرشار از نوعی ماده مغذی به‌ نام لیکوپن است که دقیقا رنگ قرمز را به‌ وجود می‌آورد. امروزه می‌دانیم که لیکوپن، سرعت رشد سرطان پروستات را کاهش می‌دهد و حتی سرعت بزرگ‌تر شدن پروستات را هم کم می‌کند. مردان می‌توانند از هندوانه و زردآلو نیز برای دریافت لیکوپن کمک بگیرند. در ضمن، برای بهره‌مندی از فواید لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی، باید این ماده غذایی را قبل از مصرف در معرض حرارت قرار بدهید. 


۶. گردو

 
گردو جزو بهترین منابع برای دریافت اسیدهای چرب امگا-۳، آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند و فیتوکمیکال‌ها (مواد شیمیایی گیاهی) است که همگی برای سلامت مغز مفید و مهم هستند. این مواد مغذی فوق‌العاده مهم، اثربخشی بالایی برای کمک به دفع افسردگی و همچنین حفظ عملکرد شناختی در وضعیت مطلوب دارند. افزون بر این‌ها، گردو با استرس اکسیداتیو و التهاب نیز مبارزه می‌کند که از مشکلات طبیعی همراه با افزایش سن هستند. یک‌چهارم فنجان از گردو تقریبا ۲.۷ گرم امگا-۳ دارد که از مقدار توصیه‌شده روزانه هم بیشتر است. 


۷. غلات سبوس‌دار

 
انجمن قلب آمریکا (AHA) همواره بر یکی از توصیه‌های خودش تاکید می‌کند: غلات سبوس‌دار فیبر زیادی هستند و حتما باید به بخشی از رژیم غذایی سالم برای مردان اضافه شوند. این نکته برای مردان میان‌سال از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا نه‌تنها قلب آنان را تقویت می‌کند بلکه مواد مغذی دیگری را هم به بدن آنان می‌رساند. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از فواید این ترکیبات غذایی، از برنج قهوه‌ای، نان جو و گندم کامل، ماکارونی سبوس‌دار و دیگر محصولات تهیه‌شده از غلات سبوس‌دار به‌ جای انواع محصولات تهیه‌شده با آرد سفید استفاده کنید.

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز