title
کد خبر: 5124
00
با تغییر اقلیم چه کنیم؟

کارشناس ارشد محیط زیست گفت: استفاده از انرژی‌های پاک و کارآمد، غذاهای سالم و حمل و نقل پایدار از اقدامات مثمر ثمر در مقابله با تغییر اقلیم است.

به گزارش «بهداشت نیوز» مونا احمدی کارشناس ارشد محیط زیست درباره اقدامات لازم برای مقابله با تغییر اقلیم اظهار داشت: فعالیت های بسیاری را می توانیم در قبال تغییر اقلیم برای حفاظت از خود، خانواده و نسل آینده انجام دهیم.

وی با بیان این که سیستم‌های حمل و نقل ناکارآمد، آلوده کننده هستند، افزود: دی‌اکسیدکربن به عنوان یکی از عوامل انتشار گازهای گلخانه‌ای و تشدید کننده پدیده تغییر اقلیم از طریق سیستم‌های حمل‌ونقل ناکارآمد، وارد اتمسفر شده و از این طریق به محیط زیست و سلامت تمامی موجودات آسیب وارد می‌شود.

کارشناس ارشد محیط زیست تأکید کرد: بنابراین باید به جای استفاده از خودروها، از دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی استفاده کرده و یا پیاده‌روی کنیم، چرا که این موضوع باعث  کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن شده و به بهبود هوایی سالم و کاهش چاقی و سایر بیماری‌ها کمک خواهد کرد.

احمدی درباره سیستم‌‌های تولید انرژی و غذای نامناسب به عنوان عامل دیگر تشدید پدیده تغییر اقلیم، گفت: دام‌ها مقدار بسیاری از گازهای گلخانه‌ای را تولید می‌کنند، با کاهش مصرف و تولید گوشت قرمز، افزایش میوه و سبزیجات خصوصا در نواحی پرجمعیت، انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتر و بیماری‌های قلبی و زمینه ابتلا به سرطان هم کاهش می‌یابد.

وی در پایان تأکید کرد: انتخاب سیستم‌های انرژی‌ پاک و کارآمدتر، راه موثری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.