title
کد خبر: 46597
00
سوپی فوق العاده برای گیاهخواران

این سوپ قارچِ خامه‌ای و گیاهی غذایی مناسب برای افراد گیاه‌خوار و اشخاصی است که تمایل چندانی به مصرف غذاهای گوشتی ندارند.

به گزارش بهداشت نیوز، این سوپ قارچِ خامه‌ای و گیاهی غذایی مناسب برای افراد گیاه‌خوار و اشخاصی است که تمایل چندانی به مصرف غذاهای گوشتی ندارند. لازم به ذکر است این سوپ غلیظ شده با گردو است و برای آماده‌سازی آن نیازی به مصرف خامه نخواهید داشت. علاوه بر این، در دستور تهیه این سوپ سالم و مغذی از هیچ یک از فرآورده‌های لبنی و تخم‌مرغ استفاده نشده و ترکیبات تشکیل‌دهنده آن فاقد گلوتن، بدون سویا و کم سدیم هستند. 


مواد لازم برای ۴ نفر 


روغن زیتون فرابکر ۱ قاشق ‌غذاخوری 
قارچ خرد شده ۴ فنجان 
پیاز خرد شده ۱ فنجان 
کرفس خرد شده نصف فنجان
سیر ریز خرد شده ۳ حبه
آویشن نصف قاشق چای‌خوری
نمک نصف قاشق چای‌خوری
سرکه سیب نصف فنجان 
عصاره قارچ یا سبزیجات ۴ فنجان
آب ۱ فنجان
گردو خرد شده ۱ فنجان و نیم
نصف قاشق چای‌خوری فلفل تازه و آسیاب شده


طرز تهیه سوپ: 


برای آماده کردن این سوپ ابتدا ۱ قاشق غذاخوری روغن در یک قابلمه بزرگ ریخته و روی شعله متوسط رو به زیاد قرار دهید. سپس قارچ‌ها را در قابلمه بریزید و پیاز، کرفس، سیر، آویشن و نمک را هم اضافه کنید و بگذارید تا مواد پخته شوند. هر چند وقت یک‌بار مواد را هم بزنید تا قارچ‌ها کمی لطیف و سبک شوند. به‌طور میانگین ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان کافی است. 
بعد سرکه سیب را اضافه کنید و شعله را زیاد کنید تا بجوش بیاید. بگذارید ۲ تا ۳ دقیقه بجوشد و بعد عصاره قارچ یا سبزیجات را هم به سایر مواد اضافه کنید. در همین حین آب و گردو را در مخلوط‌کن بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا خمیر شوند احتمالا ۱ دقیقه زمان کافی خواهد بود. سپس خمیر را در سوپ بریزید تا تمامی مواد هم‌زمان با هم بجوشند. شعله را کم کنید تا سوپ آرام پخته شود. دقت داشته باشید و حتما هر از گاهی مواد را هم بزنید تا سبزیجات کاملا نرم و پخته شوند، زمان تقریبی لازم ۵ دقیقه یا بیشتر خواهد بود. 
پس از آماده شدن سوپ آن را در مخلوط‌کن ریخته و به قدری ترکیب کنید تا سوپ کاملا نرم و لطیف شود. در پایان سوپ را در ظرف مناسبی ریخته و روی آن را با کمی روغن زیتون، قارچ و گردو خرد شده تزئین کنید. 


ارزش تغذیه‌ای


هر وعده از این غذا حاوی:


۵۳۴ کیلوکالری انرژی
 ۴۶ گرم چربی (۵ گرم چربی اشباع)
۷ گرم فیبر
 ۲۳ گرم کربوهیدرات
 ۱۳ گرم پروتئین
 ۹۸ میکروگرم فولات
 صفر  کلسترول
 ۷ گرم قند
صفر گرم شکر افزودنی
 ۱۴۱ واحد بین‌المللی ویتامین A
 ۶ میلی‌گرم ویتامین C
 ۹۹ میلی‌گرم کلسیم
 ۳ میلی‌گرم آهن
 ۴۱۰ میلی‌گرم سدیم
و ۹۲۸ میلی‌گرم پتاسیم است.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز