title
کد خبر: 46549
00
ساخت داروی پیشگیری از چاقی، بدون پیروی از رژیم غذایی

بسیاری از افراد دارای اضافه وزن ابراز می‌کنند ای کاش می‌توانستند هر چه می‌خواهند بخورند اما چاق نشوند! دانشمندان دانشگاه پزشکی تگزاس در گال‌وستون، در حال توسعه داروی جدیدی هستند که با عرضه آن به بازار چنین اشخاصی به آرزوی خود دست می‌یابند!

محققان اثر داروی تازه‌ای را روی موشهای آزمایشگاهی چاق بررسی کرده‌اند که نتایج این بررسی نشان می‌دهد با وجود زیاد خوردن، دچار اضافه وزن نشده‌اند.
به گزارش بهداشت نیوز و بر اساس مقاله‌ای که بتازگی در مجله Biochemical Pharmacology منتشر شده، سلولهای چربی همچنان که بزرگ می‌شوند، شروع می‌کنند به بیان بیش از حد متعارف پروتئینی موسوم به نیکوتینامید اِن متیلترنسفر (nicotinamide-N-methyltransferase).
کارکرد این پروتئین (که به گونه‌ای اختصاری NNMT نامیده شده)، همانند ترمزی متابولیک است که سوخت‌وساز سلولهای چربی را کاهش می‌دهد: هرقدر بیان آن بیشتر باشد، سوزاندن چربی برای سلولها سخت‌تر خواهد شد. به همین دلیل، خوردن بیشتر، سبب اضافه وزن بیشتر هم می‌شود.
حالا محققان موفق به تهیه دارویی شده‌اند که مصرف آن بر این بخش از روند متابولیسم بدن اثر می‌گذارد و با سد کردن راه NNMT در این روند، به سلولها اجازه می‌دهد سوخت‌وساز یا متابولیسم بدن را افزایش دهند و از ایجاد چربی چاق‌کننده جلوگیری کنند.

منبع: سلامت آنلاین


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز