title
کد خبر: 44353
00
 7 اَبَرغذای باستانی برای سلامتی مدرن

طب مدرن قطعا گام‌های بزرگی برای سلامت بشر برداشته است اما وقتی بحث سوخت‌رسانی به بدن‌تان با بهترین مواد غذایی به میان می‌آید، بد نیست کمی به گذشته برگردید و نگاهی به روش‌های قدیمی‌تر بیندازید.

به گزارش بهداشت نیوز، طب مدرن قطعا گام‌های بزرگی برای سلامت بشر برداشته است اما وقتی بحث سوخت‌رسانی به بدن‌تان با بهترین مواد غذایی به میان می‌آید، بد نیست کمی به گذشته برگردید و نگاهی به روش‌های قدیمی‌تر بیندازید.همه‌ی این سوپرفودها از دوران باستان مور استفاده قرار می‌گرفته‌اند و همه‌ی آنها حاوی مقدار زیادی مواد مغذی هستند که می‌تواند سلامت و کیفیت رژیم غذایی شما را به‌طرز چشمگیری بهبود ببخشد.

 

 

ماکا

 

ریشه‌ی ماکا کمی شبیه ریشه‌ی چغندر است، اگرچه امروزه برای استفاده‌ی راحت‌تر به شکل پودر نیز موجود است و می‌توان آن را به‌عنوان یک مکمل در سایر غذاها به کار برد. ریشه‌ی ماکا که در مناطق کوهستانی در کشور پرو پرورش داده می‌شود، دارای ترکیبات مختلفی است که به تنظیم سیستم غدد درون‌ریز کمک می‌کنند. این امر می‌تواند به افزایش انرژی، تنظیم چرخه‌های قاعدگی، بهبود باروری و بهبود سیستم گردش خون کمک کند.

 

 

 

 

کومبوچا

 

این نوشیدنی تخمیرشده که مانند چای مصرف می‌شود، ریشه‌ای شرقی دارد و دارای خواص پروبیوتیک بسیاری است. نوشیدن کومبوچا می‌تواند به حفظ و ایجاد باکتری‌های سالم در روده کمک کند که به شما امکان می‌دهد غذا را به راحتی هضم کرده و از تمام مواد مغذی موجود استفاده کنید. کافئین موجود در این چای نیز متابولیسم را تحریک می‌کند.

 

 

 

 

کیمچی

 

این چاشنی که نوعی کلم تخمیر شده است، دهه‌هاست که یک جزء ثابت در رژیم غذایی کره‌ای‌هاست. کیمچی علاوه بر داشتن طعمی تند و قوی، حاوی ویتامین ‌A  ،ویتامین ب و ویتامین C نیز هست. و مانند کومبوچا فرایند تخمیری که در درست کردن کیمچی به‌کار می رود، منجر به تولید باکتری‌های سالمی می‌شود که می‌توانند به بهبود گوارش کمک کنند.

 

 

 

 

کینوآ

 

این غله‌ی باستانی، نگین دیگری از کشور پرو است. کینوآ برای هزاران سال به‌عنوان یک منبع غذایی عالی، معروف بوده است. این دانه‌ی کوچک، یکی از پر پروتئین‌ترین مواد غذایی است که شما می‌توانید مصرف کنید و حاوی تمام اسیدهای آمینه‌ی ضروری است که برای سلامت مطلوب به آنها نیاز دارید. کینوآ همچنین سرشار از فیبر و آهن و مواد مغذی مهمی مانند ویتامین ب۲، منگنز و منیزیم است.

 

 

 

 

اسپیرولینا

 

اجازه ندهید که رنگ سبز پررنگ آن، شما را بترساند – اسپیرولینا یکی از مغذی‌ترین مواد غذایی موجود است. این جلبک یا سیانوباکتریا بطرز باورنکردنی سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب و آهن است. همچنین پروفایل ویتامین بزرگی دارد و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن، ۴ برابر زغال اخته است. ضمنا ۲۶ برابر شیر، کلسیم دارد.

 

 

 

 

ساچا اینچی

 

بازهم پرو! اولین بار اینکاها، این دانه‌ها را که شبیه به بادام زمینی و غنی از اسیدهای چرب امگا۳، امگا ۶ و امگا ۹ هستند، کشت کردند. درواقع دانه‌های ساچا اینچی به لطف پروفایل اسید چرب‌شان، یک جایگزین بسیار عالی برای مکمل‌های روغن ماهی هستند. علاوه بر این، دانه‌های ساچا اینچی غنی از ویتامین‌های آ و ای نیز می‌باشند.

 

 

 

 

سیب‌زمینی بنفش

 

سیب زمینی‌های بنفش از نظر طعم و بافت، تفاوت چندانی با سیب‌زمینی‌های قهوه‌ای معمولی ندارند. سیب زمینی بنفش برای اولین بار در پرو و بولیوی کشت شد. این سیب زمینی از نظر مواد مغذی مانند چربی، کربوهیدرات، فیبر و … شباهت زیادی به سیب زمینی معمولی دارد. تفاوت اصلی آنها در تعداد آنتی‌اکسیدان‌هایشان است. سیب زمینی‌های بنفش به لطف فیتوکمیکال‌ها که باعث رنگ بنفش‌شان می‌شوند، حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند. این ترکیبات ممکن است به کاهش فشار خون نیز کمک کنند.

 

منبع: راستینه

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
1396/10/11 - 06:240 0
آخه کدوم از اینا تو ایران هست چرا چرت مینویسید
اینستاگرام بهداشت نیوز