title
کد خبر: 43906
00
این علامت ها را نادیده نگیرید!

در فصل زمستان معمولا گرفتار عطسه، سرفه و آبریزش بینی که چندان مضر نیستند، می‌شویم و گاهی اوقات هم سردرد به سراغ مان می‌آید. بیشتر این مشکلات جدی نبوده و به مرور زمان و با استراحت کردن برطرف می‌شوند اما بعضی مواقع دچار نوعی بیماری جدی می‌شویم که آن را با یک بیماری خاص فصل اشتباه می‌گیریم. 10 علامت هشداردهنده وجود دارد که با مشاهده آن باید نزد پزشک بروید.

به گزارش بهداشت نیوز، پزشکان معتقدند که علایمی وجود دارد که هشداردهنده هستند و باید آنها را جدی گرفت.

کاهش وزن بی دلیل

 

وقتی با اینکه هیچ تغییری در سبک زندگی‌تان نداده‌اید، در کمتر از ۶ ماه، ۵درصد از وزن‌تان را از دست داده‌اید و البته احساس خستگی دائمی‌ می‌کنید، ممکن است به بیماری‌های روده‌ای و عدم جذب مواد مغذی مبتلا شده باشید.

 

وجود هر نوع غده غیرمعمول در بدن

 

اکثر غده‌ها خوش‌خیم هستند اما گاهی اوقات برخی از غده‌ها سرطانی‌اند و تشخیص زودهنگام آنها، شما را از مرگ نجات می‌دهد.

 

درد در قفسه سینه

 

بیماری‌های قلبی و یا لخته شدن خون در ریه، رفلکس اسید معده، سوزش معده موجب درد در قفسه سینه می‌شوند.

 

تغییر در وضعیت مزاج

 

سرطان روده یکی از کشنده‌ترین سرطان‌هاست که با تغییر وضعیت مزاجی خود را نشان می‌دهد.

 

خونریزی‌های غیرمنتظره

 

البته این مورد چنان نگران کننده است که کمتر کسی بی‌توجه از آن می‌گذرد. برخی از خونریزی‌ها علامت سرطان یا مشکل حاد التهابی‌اند و باید به سرعت تشخیص داده شوند.

 

مشکل در بلع یا سیری کاذب

 

گلودرد و یا ورم لوزه، باعث می‌شوند که فرد نتواند به راحتی عمل بلع را انجام دهد اما اگر دائما در بلعیدن غذا مشکل دارید و یا بیشتر مواقع بدون اینکه غذایی خورده باشید، احساس سیری می‌کنید، باید به سرعت نزد پزشک بروید.

 

از دیگر علایم هشداردهنده می‌توان به سرفه‌های دایمی‌ و تنگی نفس، دردهای عودکننده، اثرات زخم روی پوست که در مدت زمان ۳ هفته درمان نمی‌شوند و کلفت شدن صدا که حدود ۳ هفته بدون درمان باقی می‌مانند.

با جدی گرفتن علایم هشداردهنده فوق، می‌توانید بیماری‌های خود را قبل از اینکه مهلک شوند، درمان کنید.

 

منبع: طبنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز