title
کد خبر: 39873
00
سن مناسب برای دریافت مکمل ویتامینی در کودکان

مصرف به اندازه مکمل ویتامینی در هر سنی می‌تواند سبب افزایش توان جسمی و ذهنی افراد و تقویت سیستم ایمنی بدن آنها شود.

به گزارش بهداشت نیوز، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند کودکان از  ۶ ماهگی تا پنج سالگی می‌توانند تحت نظارت پزشک از ویتامین‌های A، C و D استفاده کنند.

 

1-مکمل‌های ویتامینی را از چه سنی به کودک بدهیم2- بهترین زمان برای دادن مکمل های ویتامینی به کودکان3- مکمل های ویتامینی فقط مخصوص بزرگسالان نیست4- دادن مکمل های ویتامینی به خردسالان را فراموش نکنید5- مکمل های ویتامینی فقط مخصوص سالمندان نیست


براساس تحقیق‌ها تنها ۳۰ درصد از والدین در سنین کودکی به فرزند خود مکمل تقویتی می‌دهند و عده زیادی از آنها اعتقاد دارند که خوردن مواد غذایی طبیعی ویتامین و املاح معدنی مورد نیاز را به بدن کودک می‌رساند، اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کودک از پنج ماهگی به خوردن دارو‌های مکمل نیاز دارد.

 

 

1-مکمل‌های ویتامینی را از چه سنی به کودک بدهیم2- بهترین زمان برای دادن مکمل های ویتامینی به کودکان3- مکمل های ویتامینی فقط مخصوص بزرگسالان نیست4- دادن مکمل های ویتامینی به خردسالان را فراموش نکنید5- مکمل های ویتامینی فقط مخصوص سالمندان نیست


افزون بر مکمل‌های ویتامینی، مصرف برخی خوراکی‌ها از دوران خردسالی سبب تقویت هوش، قوای جسمانی و روحی کودکان می‌شود.از جمله خوراکی‌هایی که اثر مثبت بر سلامت کودک می‌گذارند می‌توان زغال اخته را نام برد که سبب افزایش هوش و توان ذهنی کودک می‌شوند.

 

در زغال اخته آنتی اکسیدانی به نام فلاونوئید وجود دارد که سبب تقویت ارتباط بین سلول‌های عصبی و کمک به بازسازی سلول‌های مغزی می‌شود.

 

 

1-مکمل‌های ویتامینی را از چه سنی به کودک بدهیم2- بهترین زمان برای دادن مکمل های ویتامینی به کودکان3- مکمل های ویتامینی فقط مخصوص بزرگسالان نیست4- دادن مکمل های ویتامینی به خردسالان را فراموش نکنید5- مکمل های ویتامینی فقط مخصوص سالمندان نیست


خوراکی‌های دیگر حاوی آنتی اکسیدان مانند میوه و سبزی، چای، قهوه و شکلات تلخ است که به تدریج و همزمان با افزایش سن کودک می‌توان در رژیم غذایی او قرار داد.

 

 

1-مکمل‌های ویتامینی را از چه سنی به کودک بدهیم2- بهترین زمان برای دادن مکمل های ویتامینی به کودکان3- مکمل های ویتامینی فقط مخصوص بزرگسالان نیست4- دادن مکمل های ویتامینی به خردسالان را فراموش نکنید5- مکمل های ویتامینی فقط مخصوص سالمندان نیست


پژوهش درباره اهمیت مصرف مکمل‌های ویتامینی از دوران خردسالی توسط دانشگاه خواندن (University of Reading) درکشور انگستان انجام شده است.کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند با نظارت پزشک به فرزندان خود در بازه‌های زمانی استاندارد مکمل ویتامینی بدهند.

 

مکمل‌های ویتامینی مخصوص کودکان وجود دارند که می‌توانند به بهبود خلق و خو، سلامت، رشد استخوان‌ها و بلند شدن قد کودک کمک کنند.

 

 

1-مکمل‌های ویتامینی را از چه سنی به کودک بدهیم2- بهترین زمان برای دادن مکمل های ویتامینی به کودکان3- مکمل های ویتامینی فقط مخصوص بزرگسالان نیست4- دادن مکمل های ویتامینی به خردسالان را فراموش نکنید5- مکمل های ویتامینی فقط مخصوص سالمندان نیست


در کنار مصرف مکمل، مصرف مواد غذایی تازه شامل میوه و سبزی، مواد لبنی، امگا سه و روغن ماهی، دانه‌های آجیل، پروتئین گیاهی و حیوانی کم چرب، غلات و حبوبات سبوس دار و اجازه دادن به کودک برای بازی در فضای باز و در مجاورت نور خورشید می‌تواند سبب رشد کودک و تقویت قوای ذهنی او شود.

 

 

منبع:Dailymail


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.