title
کد خبر: 36248
00
فواید دوش آب سرد برای بیماران

یافته‌های مطالعاتی جدید نشان می‌دهند افرادی که دوش آب سرد صبحگاهی را در برنامه روزانه خود قرار داده‌اند، به طور چشمگیری زودتر دوران نقاهت بیماری را پیشت سر می‌گذارند

به گزارش بهداشت نیوز: دوش گرفتن با آب سرد اگرچه جلوی بیماری را نمی گیرد، اما باعث می‌شود دوره نقاهت کوتاهتر شود و فرد بیمار روزهای کمتری در رختخواب بماند. همچنین شروع روز با دوش آب سرد برای افراد سالم، باعث ورزیده‌تر و شادابتر شدن افراد می شود.
ایستادن زیر جریان آب سرد اغلب به عنوان راهی برای شروع روز در مدارس شبانه روزی به کار می رود. مطالعه‌ای روی بیش از ۳۰۰۰ نفر نشان داده است که دوش آب سرد در حقیقت باعث سلامت بیشتر افراد و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و دیگر بیماری ها نمی شود اما حدودا یک سوم از دوره نقاهت آنها را کاهش می دهد.
دلیل چنین کاهشی هنوز کاملا مشخص نشده و در دست بررسی است اما مطالعه درباره حیوانات نشان می دهد در بدن حیواناتی که در معرض سرما قرار داده شدند، «بتا-اندروفین» آزاد می شود که تحمل درد را آسانتر می کند.
با تطبیق این یافته های تحقیقاتی بر الگوی انسانی می توان گفت که دوش آب سرد با تاثیری که در کنترل درد دارد انرژی بیشتری در بدن شخص ایجاد می کند و دوره نقاهت بیماری را کوتاهتر می کند.

سلامت آنلاین


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.